به گزارش ایرنا سورنا ستاری دوشنبه شب در نشست امضای تفاهم نامه های همکاری منطقه ویژه انرژی های تجدید پذیر و منطقه ویژه علم و فناوری در سواحل مکران که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: نیروهای انسانی باید ظرفیت های استان را شکوفا کنند و نگاهی به بیرون نداشته باشند.
وی بیان کرد: با پول نفت نمی توان مملکت را چرخاند بلکه باید به سمت کسب و کارهای نوین حرکت کرد.
وی افزود: بخشی مهم اقتصاد کشور «نیروی انسانی» است که متاسفانه مفغول مانده است.
وی تصریح کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور باید از ظرفیت نیروی انسانی به خوبی استفاده کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: از روزهای نخست که بحث اقتصاد دانش بنیان در کشور آغاز شد جوانان تحصیل کرده و اهل ریسک وارد این میدان شدند.
ستاری اظهار داشت: نسل جدیدی از کار آفرینی در کشور در حال شکل گیری است و بزودی شاهد شرکت های عظیم دانش بنیان در این حوزه خواهیم بود.
وی بیان کرد: ما فکر می کنیم که اشتغال را با پول دولتی می توان درست کرد در حالی که باید تفکرات خودمان را تغییر داده و به سمت کسب و کارهای نوین حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: بهره گیری از روش های نوین کسب و کار بدون اینکه هزینه های چندانی در بر داشته باشد بازدهی خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و درآمد زایی دارد.
وی افزود: مشکل امروز ما فراموش کردن دانش و ظرفیت های خودمان است در حالی که وقتی خودمان را دیدیم و توانمندیهای خود را باور کردیم و از ظرفیت‌های درونی خود غافل نشدیم مشکلات به خوبی حل می شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: زمانی موفق هستیم که بر مشکلات غلبه کنیم امروز هرچه پارک علم و فناوری تقویت و فناوری به اقتصاد وصل شود موفق خواهیم بود.
ستاری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه استفاده از کسب و کارهای نوین دارد.
وی افزود: با بهبود وضعیت کسب و کارهای نوین در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این استان پیدا می کنند.
وی بیان کرد: ظرفیت های ذاتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید نهایت استفاده را برد.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های ویژه ای در زمینه کشت گیاهان دارویی در کشور دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: برای حل مشکلات کم آبی در سیستان و بلوچستان کارهای بسیار زیادی در حال انجام است که به محض نتیجه بخش بودن آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
ستاری با اشاره به توانمندی نیروهای جوان این استان تصریح کرد: بچه های کویر با اعتماد به نفس بالا، هوش و ذکاوت غنی ظرفیت بالایی برای توسعه هستند و بایستی این استعدادها و ظرفیت ها به خوبی شکوفا شود.
وی تاکید کرد: دانشگاهها باید منشا تحولات استان و دانشجویان به کارآفرینان آینده تبدیل شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان از ظرفیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین برخوردار است.
سید دانیال محبی اظهار داشت: جوانان نقش بی بدیلی در توسعه دارند و باید از توانمندی آنان به خوبی استفاده شود.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه انرژی های نو، معادن، کشاورزی و غیره ظرفیت های بسیار خوبی دارد که باید شکوفا شود.
وی با بیان اینکه جوانان در هر عرصه ای وارد شدند منشا تحول و توسعه بوده اند، بیان کرد: جوانان در دوران دفاع مقدس به خوبی جنگ را پشتیبانی کردند.
وی افزود: جوانان امروز هم باید نقش بی بدیل خودشان را در توسعه کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان ایفا کنند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: در این نشست 2 تفاهم نامه به امضای معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استاندار، وزارت نیرو و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار رسید.
ماندانا زنگنه اظهار داشت: تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، استانداری سیستان و بلوچستان و وزارت نیرو در زمینه انرژی های تجدید پذیر با وسعت 20 هزار هکتار از اراضی استان به امضا رسید.
وی ادامه داد: این اراضی در میل نادر، گراغه و رامشار برای تولید انرژی بادی و خورشیدی اختصاص یافته که تمامی مجوزهای لازم برای این مناطق اخذ شده است.
وی تصریح کرد: این تفاهم نامه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، انتقال فناوری روز دنیا در صنایع وابسته به انرژی های تجدید پذیر، حمایت از شرکت های دانش بنیان به منظور تولید فناوری های بومی متناسب با انرژی های تجدید پذیر و ایجاد بستر توسعه و تجاری سازی های مرتبط با صنایع تجدید پذیر به امضا رسید.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم نامه مربوط به سواحل مکران نیز میان استانداری سیستان و بلوچستان، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و سازمان منطقه آزاد چابهار برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای توسعه این سواحل به امضا رسید.
زنگنه اظهار داشت: منطقه ای در چابهار برای توسعه و تجاری سازی فناوری ها، حمایت از شرکت های دانش بنیان به منظور تولید فناوری های بومی، تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری، راه اندازی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان با سفر به شمال این استان علاوه بر شرکت در نشست علمی با مسئولان دانشگاه زابل عملیات اجرایی ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور بر روی چاه نیمه سوم در شهرستان زهک را کلنگ زنی کرد.
بازدید از مجتمع تحقیقاتی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) دانشگاه زابل، افتتاح نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در زاهدان، شرکت در نشست امضای تفاهم نامه میان استانداری، منطقه آزاد چابهار و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از دیگر برنامه های سفر یک روزه سورنا ستاری به این استان بود.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.