محمد شفیعی روز یکشنبه در آستانه 'روز جهانی پست' در جمع خبرنگاران افزود: در مقایسه با مدت مشابه پارسال این میزان ترافیک خدمات و مرسولات پستی معادل 20 میلیون و 151 هزار و 988 مورد نشانگر رشد 14 درصدی ترافیک و 10 درصدی درآمد است.
وی ادامه داد: سرانه پست در خراسان رضوی به ازاء هر نفر سه مرسوله پستی و این سرانه برای کشور چهار مرسوله است. بر این اساس این اداره کل پست خراسان رضوی تاکنون به 83 درصد از اهداف تعیین شده دست یافته است.
مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: پارسال این شرکت حدود 70 میلیارد ریال ضرر داد که یکی از عوامل آن مشخص نبودن ماهیت شرکت بود. با توجه به تصویب اساسنامه شرکت ملی پست در سال گذشته این مشکل برطرف شده است. تغییرات اساسی و ماهوی در خدمات پستی و منطبق کردن این خدمات با فناوریهای نوین، فعالیتهای اقتصادی و کسب و کار جهانی هدف اصلی شرکت پست است.
وی افزود: 20 سال پیش خدمات پست سنتی بود اما امروز جای خود را به پست لجستیک یا جا به جایی کالا و اشیا داده است. پست لجستیک وظیفه جا به جایی محصول از تولیدکننده تا مصرف کننده را بر عهده دارد.
شفیعی ادامه داد: ظرف شش ماه گذشته همچنین 187 هزار بسته و امانت پستی به صورت شهری و بین شهری در خراسان رضوی جا به جا شده است .
وی همچنین به رشد مداوم و ماهانه خدمات پستی اینترنتی در استان اشاره و بیان کرد: ظرف همین مدت670 هزار خدمت پستی اینترنتی در قالب 150 فروشگاه در خراسان رضوی صورت گرفت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 61 درصد بیشتر شده است. بر این اساس خراسان رضوی در زمینه خدمات پست اینترنتی رتبه دوم کشور را پس از تهران به خود اختصاص داده است.
مدیرکل پست خراسان رضوی در مورد فعالیت شرکتهای پستی و کالارسان خارجی نیز گفت: شرکت آلمانی دی.اچ.ال در این استان فعالیت دارد اما از مجوز داشتن این شرکت اطلاعی ندارم.
وی افزود: هم اکنون به ازاء هر شش هزار و200 نفر جمعیت کشور یک واحد پستی وجود دارد در حالی که در خراسان رضوی این تعداد به هشت هزار و 800 نفر می رسد. هیچ نقطه کوری در ارتباط با ارائه خدمات پستی در استان نداریم و تمام نقاط از این خدمات بهره مند هستند. حدود 50 درصد واحد های پستی در شهرها و 40درصد آنها در روستاها توسط بخش خصوصی ارائه خدمات می کنند.
شفیغی به فعالیت 430 دفتر پیشخوان دولت در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: اکثر این دفاتر در شهرها فعالیت دارند. قرار است مجددا دفاتر پیشخوان دولت به صورت دفاتر آی.سی.تی روستایی فعالیت خود را در روستاها آغاز کنند. پست خراسان رضوی موظف به راه اندازی 200 دفتر پیشخوان دولت تا پایان سال در روستاهای این استان است.
وی همچنین گفت: 'طرح سیماک' سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور با همکاری 15 دستگاه تا پایان ماه جاری در اداره کل پست خراسان رضوی راه اندازی می شود. در مرحله نخست املاک و زمینهای روستایی به این طرح متصل می شوند و استعلام تعیین حدود زمینهای مسکونی و کشاورزی روستایی و ارائه اسناد در این خصوص توسط دستگاههای مربوطه از طریق همین سامانه انجام خواهد شد.
خراسان رضوی با شش میلیون و 400 هزار نفرجمعیت سه میلیون نشانی پستی و 672 واحد پستی دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.