مدرس کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی اردبیل گفت: خلاقیت و نوآوری شخصی هر فرد است که می تواند وی را به عنوان یک برند و کارآفرین موفق معرفی کند.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، شاهرخ شهابی مدرس کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی اردبیل در کارگاه آموزشی «شیوه ورود به مشاغل و راه اندازی کسب و کار» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی این نهاد برگزار شد، از راه‌های جدید برای راه اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال و نهایتا تولید ثروت گفت و به دانشجویان حاضر در جلسه، استفاده از حس اعتماد به نفس و تمرکز بر ایده های خلاقانه و نو در زمینه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی را پیشنهاد کرد. 
وی ادامه داد: امروزه با توجه به رشد تکنولوژی و راه های کنترل و مدیریت از راه دور برای بسیاری از امور و فعالیت‌های روزمره در ادارات و مراکز دولتی و خصوصی، نسبت به گذشته فرصت کمتری برای استخدام و جذب نیروهای جدید جهت فعالیت در ارگان های دولتی وجود دارد.   مدرس کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل اضافه کرد: امروزه داشتن تحصیلات عالی برای رسیدن به استخدام های رسمی در مراکز دولتی تقریبا منسوخ شده و باید به فکر ارائه شیوه های جدید در این حوزه و سایر بخشها بود.   شهابی افزود: برای ثروت آفرینی و کسب درآمد قابل توجه راه های آسان و سریع بسیاری وجود دارد. اما آنچه مهم است، خلاقیت و نوآوری شخصی هر فرد است که می تواند وی را به عنوان یک برند و کارآفرین موفق معرفی نماید. البته در این راه توجه به ظرفیت ها و توان شخصی، شهری، استانی، منطقه ای و کشوری نیز بسیار راهگشا و تأثیرگذار می تواند باشد. 
مدرس کارآفرینی ادامه داد: هر جوانی در استان اردبیل می تواند با اندکی تأمل و توجه به ظرفیت ها و استعدادهای خود و اطرافیانش، کسب و کار موفقی در زمینه های مختلف راه اندازی کند که از آن جمله می توان به بحث صادرات مواد غذایی از استان، برنامه ریزی برای ورود بیشتر گردشگران داخلی و خارجی ، مدیریت حوزه سلامت بیماران مهاجر از کشورهای همجوار و سایر شهرها، معرفی و فروش فرش و گلیم، عسل سبلان و غیره اشاره کرد. 
در پایان این جلسه مدرس جلسه و دانشجویان با همفکری و ایده پردازی، ضمن مرور ایده ها و انتخاب برترین آنها، راههای شروع و انجام آنها را بررسی کرده و خواهان برگزاری جلسات بعدی برای ادامه این قبیل کارگاه‌های آموزشی شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.