بهرام لطیفی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد این صندوق ها در کل کشور 560صندوق است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر رئیس جمهوری به استان فارس فردا (پنجشنبه) در مسیر روستای برمشور در 30 کیلومتری شرق شیراز حضور می یابد و با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس از این صندوق ها رونمایی می شود.
وی، با اشاره به اینکه شمار اعضای هر یک از این صندوق های می تواند بین 30 تا 50 نفر باشد، بیان داشت: هم اینکه تعداد کل اعضای این صندوق ها در کشور 18 هزار و 209 نفر است که از این تعداد سه هزار و 120 نفر آن متعلق به استان فارس است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان فارس افزود: 85 صندوق خرد زنان روستایی این استان در شهرستان های استهبان، اقلید، فسا، مرودشت، کازرون، فیروزآباد و شیراز و همچنین مناطق عشایرنشین فیروزآباد، فسا و ممسنی راه اندازی شده است.
لطیفی ادامه داد: موضوع تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی به عنوان نهاد مالی در روستاها از سوی صندوق کارآفرینی امید و با هدف تامین منابع مالی کسب و کارهای خرد روستایی از تیرماه 94 با برگزاری نشست های هماهنگی و همفکری شکل گرفت.
او گفت: افزایش دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات اعتباری، توانمند سازی آنان از طریق آموزش مهارت های شغلی مورد نیاز آنها، بهبود سطح درآمد خانوارهای روستایی و عشایری با اجرای طرح های کوچک، نهادینه سازی مشارکت جوامع روستایی برای اجرای طرح های خرد از محل تلفیق منابع مردمی و منابع دولتی از جمله اهداف راه اندازی صندوق خرد روستایی به شمار می آید.
وی، در مورد تامین منابع مالی صندوق های خرد روستایی گفت: صندوق کارآفرینی امید به هر صندوق 150 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند و مابقی این منابع از محل آورده روستاییان با توجه به توان مالی آنها تامین می شود.
لطیفی افزود: متولیان صندوق های خرد در روستاهایی که این صندوق ها فعال است بنا به ساز و کاری که خود تعریف کرده اند به متقاضیان وام می دهند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان فارس ادامه داد: بررسی میدانی نتایج اولیه راه اندازی صندوق های خرد که کمتر از 6ماه از دریافت تسهیلات آنها سپری می شود بیانگر این است که تمام صندوق هایی که تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را دریافت کرده اند بی درنگ مبادرت به پرداخت تسهیلات کرده و در روستاهای هدف، اعضای صندوق های خرد توانسته اند به طور متوسط با دریافت پنج میلیون ریال، کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی کنند.
لطیفی گفت: از شهریور 95 زمان تشکیل صندوق های خرد روستایی در استان فارس تا کنون نزدیک به 12 میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و 600 نفر از اعضای این صندوق ها پرداخت و به همین میزان ایجاد اشتغال شده است.
بنا بر اعلام استاندار فارس، رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سفر به شیراز دستور بهره برداری از افزون بر 400 طرح به ارزش یک هزار و 547 میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی شمار دیگری از طرح ها را صادر می کند.
نخستین سفر استانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به فارس در اردیبهشت 94 انجام شد.
6118 /2027
مصاحبه: پرویندخت پاردسویی شیرازی ** انتشار دهنده: سید احمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.