رئیس پارک علم وفن آوری آذربایجان غربی گفت:سال گذشته ۷۶ایده از سوی ایده پردازان استان برای اشتغال پایدار ارائه شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی بعداز ظهر امروز حسن حیدری در اولین رویداد شتاب استان که با موضوع منابع طبیعی و محیط زیست با تاکید خاص بر دریاچه ارومیه در سالن همایش های موزه تاریخ طبیعی ارومیه تشکیل شد با اشاره به اینکه در دنیا برای ایجاد کسب و کار بزرگ و اشتغال پایدار، باید ۳هزار ایده ارائه شود گفت: درسال ۹۴،از سوی ایده پردازان استان۱۷ایده و در سال گذشته،۷۶ ایده ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب مشکل اشتغال در برهه های مختلف مشکل جدی بوده است افزود: طی برنامه ۵ساله توسعه ۳طرح و ایده برای ایجاد اشتغال پایدار از سوی پارک علم وفن آوری آذربایجان غربی ارائه شده است.

حیدری با اشاره به محورهای رویداد روشا گفت: بهره برداری خردمندانه از محیط زیست، مدیریت منابع آب و محیط زیست، اشتغال جایگزین کشاورزی و محیط زیست، اکوتوریسم و محیط زیست و سازمان های مردم نهاد از جمله محورهای این رویداد کسب مهارت ایده پردازی است.

رئیس پارک علم و فن آوری آذربایجان غربی گفت: روشا تجربه ای است که کشورهای صنعتی از آن برای اشتغال پایدار استفاده می کنند که امید است بزودی، شاهد نتایج این رویداد در سالهای آینده باشیم.

وی با اشاره به مصوبه راه اندازی همه ساله فن بازار در آذربایجان غربی تصریح کرد: با راه اندازی نمایشگاه ارائه محصولات فن آورانه، زمینه ارائه محصولات و ایده های محققان فراهم می شود.

رئیس پارک علم و فن آوری آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق مصوبه،باید ۲۰درصد از بودجه پارک علم و فن آوری در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرارگیرد افزود: پارک علم و فن آوری استان ۴۰درصد از بودجه پارک را برای کمک به شرکت های دانش بنیان  در اختیار قرار داده است.

حیدری با بیان اینکه توسعه اشتغال باید توامابا حفظ محیط زیست  همراه باشد گفت: امید است از طریق ایده های ارائه شده شاهد توسعه اقتصادی و محیط زیست استان باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.