به گزارش ایرنا در شهر 70 هزار نفری نورآباد دلفان که بیش از نیمی از آن را بانوان تشکیل می دهند هیچگونه امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی مناسبی برای زنان وجود ندارد.
بانوان شهرستان دلفان برای گذراندن اوقات فراغت خود با مشکلات فراوانی مواجه اند که تنها امید آنها برای رفع این مشکل بوستان بانوان شهر نورآباد است که با گذشت پنج سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.
یک بانوی نورآبادی درباره ضرورت احداث این بوستان به خبرنگار ایرنا گفت: زن رکن جامعه و خانواده است که اگر زمینه نشاط او فراهم شود، این نشاط و سرزندگی در همه خانواده جریان می یابد.
الهام مرادی افزود: وجود نشاط در خانواده سبب می شود که آن خانواده فکر، برنامه ریزی و عمل بهتری در جامعه داشته باشد.
یک جامعه شناس نیز تفریح و ورزش را از نیازهای ضروری و تامین کننده بعد معنوی انسان برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه بانوان ما نسبت به آقایان از امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی کمتری برخوردار هستند.
دکتر علی رضائیان افزود: در سه دهه گذشته اقدام مناسبی برای تامین نیازهای فرهنگی و تفریحی بانوان دلفان صورت نگرفته است.
ناظر فنی بوستان بانوان نیز در خصوص آخرین وضعیت این بوستان گفت: طرح بوستان بانوان نورآباد با 6 هکتار وسعت 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون امکانات و تجهیزات پیست دوچرخه سواری، اسکیت، زمین بدمینتون و والیبال، فضای شهربازی و ست ورزشی کودکان، سالن مطالعه و اتاق کودک آن احداث شده است.
علی معصومی افزود: براساس نقشه طراحی شده و استانداردهای این طرح ارتفاع دیوارهای بوستان، سه متر تعیین شده بود که دیوارکشی اطراف آن به پایان رسیده تا بانوان براحتی بتوانند فعالیت های تفریحی و ورزشی خود را انجام دهند.
به گفته این کارشناس، برای سال آینده در این بوستان یک سالن چند منظوره پیش بینی شده است که یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بهره برداری نیاز دارد.
شهردار نورآباد نیز ایجاد نشاط و شادابی در بین بانوان، توسعه ورزش های همگانی و ارتقای شاخص های سلامت در بین دختران و زنان را از اهداف راه اندازی پارک بانوان عنوان کرد و گفت: امسال بیش از 900 میلیون ریال و در مجموع حدود 9 میلیارد ریال برای ساخت این بوستان هزینه شده است.
علی نجات نورعلی افزود: امید است این بوستان امسال برای استفاده بانوان به بهره برداری برسد.
شهردار نور آباد ساخت این طرح را یکی از خواسته های بانوان نورآبادی دانست و اظهار داشت: با تکمیل این طرح بخشی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز بانوان فراهم می شود.
بیش از 350 هزارمترمربع فضای سبز در شهر نورآباد وجود دارد و سرانه فضای سبز در آن هفت متر مربع است.
پنج بوستان بزرگ در این شهر وجود دارد که شهروندان از سه بوستان استفاده می کنند اما هنوز به بهره برداری کامل نرسیده اند.
نورآباد مرکز شهرستان دلفان با 70هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.
7270/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.