به گزارش ایرنا، محسن احمدی چهارشنبه شب در نشست با خبرنگاران در سالن مرکز کنترل ترافیک شهرداری شاهرود، افزود: یکی از محورهای شهری نیز به مسیر پیاده راه تغییر خواهد کرد که مطالعاتش در حال انجام است اما این یک مسیر برای دستیابی به شهری انسان محور کافی نیست.
شهردار شاهرود باریک بودن پیاده رو ها را یکی از ایراد های خیابان اصلی شاهرود دانست و گفت: از میدان جمهوری تا میدان آزادی، عرض پیاده رو ها بسیار کم است در حالی که عرض خیابان یک طرفه 22 بهمن به قدری زیاد است که خودروها به راحتی می توانند با سرعت زیاد حرکت کنند.
احمدی تاکید کرد: در این میان با محدود کردن مسیر خودروها و ایجاد مسیر ویژه دوچرخه، این نگرانی وجود دارد که تا زمان اصلاح رفتارهای نادرست ترافیکی، نارضایتی در میان شهروندان ایجاد شود به همین دلیل این طرح به صورت پلکانی و بتدریج با تعریض پیاده رو ها آغاز می شود.
وی همچنین بهبود رفت و آمد خودروها را یکی از گسترده ترین برنامه های شهرداری شاهرود، برشمرد و گفت: حدود 40 تا 50 درصد اعتبارات برای این کار در نظر گرفته شده است.
شهردار شاهرود با اشاره به برنامه های کوتاه مدت شهرداری برای رفع برخی نواقص ، بیان کرد: با فعال کردن تعداد زیادی پیمانکار در گستره شهر، به اقدامات ضروری مانند اصلاح هندسی و بهسازی فرسودگی جداره ها برای ایمنی بیشتر و بهبود ترافیک، پرداخته شد.
احمدی با بیان اینکه میدان های سطح شهر شاهرود دچار فرسودگی شده و چهره نامناسب دارند ، اضافه کرد: بازپیرایی میدان ها از میدان جمهوری آغاز شد که گفته می شود حدود 28 سال رها شده و قرار بود پس از تملک زمین های اطراف به سراغ آن بروند که خود بسیار زمانبر است.
وی همچنین درخصوص ساخت تقاطع غیر همسطح نیز توضیح داد: برای پنج نقطه از شهر چنین تقاطع هایی پیش بینی شده و بر اساس اولویت، پس از تصویب طرح در شورای ترافیک، ساخت نخستین تقاطع غیر همسطح در خرداد آینده آغاز می شود.
شهردار شاهرود اسفند ماه را نیز بهترین زمان برای جا بجایی درختان نقاطی که نیاز به اصلاح هندسی دارند اعلام کرد و گفت: به این منظور یکی از کارشناسان که تجربه انجام چنین کاری را پیش از این داشته در سازمان پارک ها و فضای سبز به کار گرفته شده است. شهرداری نیز به عنوان متولی نگهداری فضای سبز تلاش می کند هیچ درختی را قطع نکند.
شهرداری شاهرود سال 1304 با عنوان بلدیه آغازبکار کرده است. ساختمان سابق شهرداری شاهرود سال 1306 ساخته شده و اکنون در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.
زیربنای این ساختمان حدود 468 متر مربع در 2 طبقه طراحی گردیده است و اکنون پس از بازسازی به عنوان موزه شاهرود فعالیت می کند ، بنای این ساختمان به سبک معماری اواخر دوره قاجاریه واوایل دوره پهلوی ساخته شده است، سقف های طبقه اول و همکف دارای طاقهای هلالی و ترکی با خشت و مصالح آجری است و نمای بیرونی آن آجر نما می باشد.
شهر شاهرود 160 هزار نفر جمعیت دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.