رضا زینی وند مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: وجود 450 مدرسه دارای کمتر پنج دانش آموز در این استان بیانگر اجرای کامل اصل 30 قانون اساسی مبنی بر توسعه و فراگیری آموزش است.
وی با تاکید بر اینکه آموزش بایستی منجر به تولید علم، ثروت و تکنولوژی شود، اظهار داشت: آموزش ارایه شده در مدارس بایستی آموزش کارآفرین و اشتغالزا باشد و تحقق این امر با برنامه‌ریزی و کار پایه ای،تحقیق و پژوهش در کلاس و مدارس امکان پذیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: 482 آموزشگاه در منطقه عشایری لرستان با ظرفیت بیش از پنج هزار دانش آموز عشایری در این مدارس نیز برای ارایه خدمات آموزشی به عشایر وجود دارد.
وی افزود: درمجموع تعداد دانش آموزان تحت نظر منطقه عشایری لرستان حدود پنج هزار و 100 دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کاردانش است که دارای 462 کلاس در مقطع ابتدایی، 19 آموزشگاه در مقطع متوسطه اول و هفت آموزشگاه شبانه روزی در مناطق مختلف استان است.
زینی وند مقدم ادامه داد: در چند سال اخیر و بخصوص امسال برنامه های مختلفی به منظور افزایش پوشش تحصیلی در مناطق عشایری در دستور کار قرار گرفت تا بتوان این پوشش را به 98 درصد رساند؛ در همین راستا حتی در مناطقی با کمترین تعداد دانش آموز هم مدرسه در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هم اکنون بین 30 تا 36 آموزشگاه از نوع چادر در مناطق مختلف لرستان وجود دارد که با توجه به کوچ رو بودن عشایر و مستقر نشدن در یک مکان در طول سال متناسب با محل استقرار چادرهای عشایر، چادرهای مدارس نیز برپا می شوند.
وی افزود: در برخی مناطق سخت گذر استان لرستان نیز که راه دسترسی ندارند، کانکس هایی به عنوان مدرسه از طریق بالگرد در آن مناطق نصب می شود که تعداد این نوع مدارس به حدود 80 کانکس می رسد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.