به گزارش ایرنا، ناهید پرویزپور روز یکشنبه در حاشیه همایش حافظان حریم خانواده در بوستان کیو خرم آباد در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعه تاریخ نشان می دهد حجاب درایران باستان هم ارزشمند بوده و صرفا با ورود اسلام به کشور نبوده که این ارزش در آثار و معماری های باستان ایران نیز قابل مشاهده است.
وی تصریح کرد: بنابراین دفاع و حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف توام با دیدگاه ملی، وطن پرستی و نگاه دینی و قرآنی است.
وی با بیان اینکه جنگ نرم و تبلیغاتی دشمن اعتقادات مردم را هدف قرار داده، افزود: به راه انداختن مباحثی همچون اختیاری بودن حجاب و ایجاد پویش هایی تحت عنوان چهارشنبه های سفید بدنبال تضعیف اعتقادات و باور دختران و رواج بی ارزشی حجاب است.
پرویزپور اظهار داشت: با توجه به موج تبلیغات علیه اعتقادات و فرهنگ حجاب و عفاف و با توجه به شکاف نسلی که ایجاد شده باید بدنبال ارائه آموزش های موثر و اثربخش به نسل جوان باشیم تا جایگاه ارزشمند حجاب بعنوان عاملی مهم در حفاظت از خانواده حفظ شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان افزود: باید با ارائه کلاس های آموزشی هدفمند حجاب را به یک مساله درونی تبدیل کرد تا برخی دختران و زنان جوان مجذوب و مغفول شعارهای مبتذل غربی نشوند.
پرویز پور با تاکید بر اینکه جنگ نرم بدنبال از بین بردن اعتقادات، باورها و هنجارهای ارزشمند جامعه است، گفت: کلید موفقیت جنگ نرم سستی افراد نسبت به اعتقادات خود است.
وی ادامه داد: زنان در عرصه های مختلف همواره دوشادوش مردان حضور داشته اند و امروز نیز باید این حضور با رعایت شئون اسلامی و حفظ عفاف ادامه یابد.
مسئول دفتر هماهنگی بنیاد بین المللی حجاب و عفاف استان لرستان نیز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این همایش به منظور دفاع از فرهنگ حجاب و عفاف بصورت همگانی و خانوادگی و با اجرای برنامه های مختلف برگزار شده است.
روح انگیز جهان افروز گفت: علاوه بر طرح مباحثی در خصوص ارزش های فرهنگ حجاب و عفاف برنامه هایی همچون ایستگاه نقاشی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در این همایش اجرا شد.
وی با اشاره به توزیع کتاب های ویژه کودک و نوجوان در این همایش اظهار داشت: دستگاههای اجرایی استان همکاری مطلوبی در برگزاری این رویداد داشته اند.
در این همایش از فعالان حوزه حجاب و عفاف تجلیل شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.