رحمت رحمت نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون کار بازسازی 130 کیلومتر از 155 کیلومتری طول مسیر انجام شده است.
وی اظهار داشت: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا پایان ماه مبارک رمضان و با وقفه های چند روزه به صورت موقت مسدود شده و کار بازسازی بلاک قارون - بیشه بطول 17کیلومتر انجام شود.
وی اظهار داشت: با توجه به حجم جابجایی بار و شروع سفرهای تابستانی، این تصمیم تغییر کرد و مقرر شد مسدودی های مسیر در درازمدت انجام شود تا خللی در حمل و نقل ریلی محور تهران - جنوب ایجاد نشود.
رحمت نژاد افزود: از مجموع 155کیلومتر راه آهن ناحیه لرستان واقع در محور سراسری تهران - جنوب، تمامی مسیرها بجز 17کیلومتر بلاک قارون - بیشه بازسازی شده است.
وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که دارای 19 دهانه تونل به طول بیش از 9 کیلومتر، 6 دهانه پل به طول 567 متر و 44 دهانه قوس است.
رحمت نژاد بیان کرد: مصالح بکار رفته در این طرح از ریل های جدید 18 متری است که با اتمام آن علاوه بر افزایش سرعت و ایمنی، سوانح ریلی نیز کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: از مجموع 17 کیلومتر این بلاک، 3.5 کیلومتر در مدت پنج روز مسدودی محور بازسازی شده که با توجه به سخت گذر بودن مسیر، این میزان یک رکود محسوب می شود.
رحمت نژاد گفت: به طور متوسط برای بازسازی هر کیلومتر در مسیر یاد شده، بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاک می گویند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.