بودن تیم ملی فوتبال ایران در گروهی به نام مرگ حساسیت بالای این بازی ها و نمایش دلیرمردان ایران در مقابل تیم های بزرگ و تراز اول دنیا رویای هر ایرانی قبل از شروع بازی های تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی های جام جهانی بود.
به جرات می توان گفت شاید کمتر کسی انتظار نمایش چنین بازی های غیرتمندانه ای از تیم ملی کشورمان را داشت چرا که حریفان تیم ملی بسیار سرسخت تر و حرفه ای تر از تصور بودند اما به نمایش گذاشتن شیوه بازی شگفت انگیز و خارق العاده و کاملا جنگنده و غیرتمندانه و البته حرفه ای از سوی بازیکنان تیم ملی نشان داد که می توان حریف نام های بلند آوازه حتی در میادین ورزشی هم شد.
گرچه تیم ملی بسیار حرفه ای تر، جنگنده تر و شکوهمندانه تر از تصور هر ایرانی در میدان نبردی جهانی جنگید اما این حضور و اسیر نام و آوازه حریفان نشدن و تلاش برای کسب نتیجه ای سربلندانه برای ملت ایران نتایج ارزشمندی دیگر نیز به همراه داشت.
ملت ایران در سه بازی برگزار شده تیم فوتبال مان در گوشه و کنار کشور در حلقه اتحادی وصف ناشدنی بازیکنان تیم ملی را همراهی می کردند، گواه این اتحاد موج های خوشحالی و شعف هموطنانمان پیش و پس از هر بازی بود که در جای جای کشورمان برپا می شد و دنبال کردن این موج ها در فضاهای مجازی توسط بازیکنان باعث ایجاد اتحاد و عزم راسخ تر آن ها برای کسب نتایجی بهتر می شد.
در تمام این بازی ها دولت و ملت سوای همه گرفتاری ها و مشکلات موجود، در کنار هم ایستادند و تا آخرین بازی لحظه ای از یاد تیم ملی کشورشان غافل نشدند و شاید همین رمز پیروزی و غلبه بر نام و آوازه حریفان شد.
ملت ایران با حضور و دلگرمی که به بازیکنان خود داد نشان داد که گرانی، فقر، مشکلات و مسائل سیاسی نمی تواند مانع ایجاد حلقه اتحاد ملت برای برد در عرصه های بین المللی باشد و این مهمترین پیام و درسی بود که به دشمنان این مرز و بوم مخابره شد.
شاید تنها در این روزهای تب دار فوتبالی بود که ملت ایران حتی به ماندن و یا نماندن آمریکا و رئیس جمهور دیوانه اش در برجام اهمیتی نداد و این بار اتحاد ملت و بودن در کنار یکدیگر به آنان یاد داد که می توان به رغم باخت پیروز میدان بود.
گرچه تیم ملی کشور ایران نتوانست با وجود نمایش بازی های غیرتمندانه و قدرتمندانه خود به دور بعدی صعود کند اما حضور این بار تیم ملی در جام جهانی حاوی پیام های مهم دیگری بود که به دنیا مخابره شد و آن چیزی نبود جز اینکه هیچ چیزی نمی تواند مانع اتحاد و همدلی ملت ایران شود و هرجا که فعل اتحاد از سوی ملت صرف شده شاهد پیروزی های قدرتمندانه ای در عرصه های مختلف بوده ایم، پیروزی هایی که شعار 80 میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب را به خوبی به منصه ظهور رساندند و این بار نیز پیروز این میدان ملت ایران و حلقه اتحاد و همبستگی بیشتری بود که به واسطه بازی های شکوهمندانه تیم ملی کشورمان ایجاد شد.
خبرنگار ایرنا
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.