معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: پیشگیری از بحران یک اقدام علمی است

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، احمد مرادپور در جلسه پیشگیری از اطفاء حریق استان اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم تجهیزات و اعتبار لازم را برای حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان از مرکز تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بحران یک اقدام علمی است که با استفاده از داده‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه سنتی و اقدامات بدون برنامه حین اتفاق نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

معاون استانداری با اشاره به اینکه حوادث طبیعی از جمله آتش‌سوزی در استان باعث خسارات سنگینی شده، بیان کرد: خسارات بیشتر به‌دلیل نداشتن برنامه و آمادگی لازم برای پیشگیری از بحران است.

وی گفت: تشکیل جلسات و ارائه گزارش از چگونگی روی دادن حادثه، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و عوامل حادثه در بحث حریق کافی نیست بلکه باید در مقابل، برنامه محور و در راستای پیشگیری از آن اقدام کرد.

مرادپور با تاکید بر اینکه مقابله با آتش‌سوزی باید برنامه‌محور و علمی انجام شود، تصریح کرد: با توجه به مهم بودن فرماندهی اطفاء حریق در زمان حادثه، باید مشخص شود مدیریت امور از ابتدا تا پایان کار به دست چه کسی و یا ارگانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: با مدیریت و نظارت مناسب از آتش‌سوزی در پارک‌های داخل شهر جلوگیری شود، چراکه این اتفاق در شأن این مردم نیست.

وی استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی را در پیشگیری و مهار آتش‌سوزی ضروری دانست و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و نگاه سیستمی تمامی نهاد‌ها در سال‌جاری شاهد کاهش چشمگیر آتش‌سوزی در جنگل‌ها باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.