جعفر طولابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح پس از سفر وزیر کشور و انتخاب دلفان به عنوان پایلوت اقتصادی و اجتماعی از میان 10 شهرستان کشور در حال اجرا شدن است.
وی اظهار کرد: تفاهم نامه ای بین استانداری لرستان و وزارت کشور برای توسعه شهرستان دلفان منعقد شده است که در حال فراهم کردن زیرساخت ‌های لازم در این زمینه هستیم.
فرماندار دلفان افزود: آخرین جلسه هماهنگی با حضور استاندار لرستان و مسئولان دستگاه های مربوطه هفته گذشته در تهران برگزار شد و امیدواریم تا پایان ماه رمضان عملیاتی شود.
وی گفت: در راستای این طرح دستگاه‌ های اجرایی دولتی در مرکز با محوریت وزارت کشور، مؤسسات بزرگ اقتصادی و مجامع بزرگ خیّرین کشور در زمینه های مدرسه و مسکن سازی و حوزه سلامت و بهداشت برای محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در دلفان ورود پیدا می کنند.
فرماندار دلفان افزود: یک شرکت مشاور نیز برای اجرای این طرح انتخاب شده است که این شرکت مشاور حاصل پژوهش و مطالعات خود را در اختیار دستگاه ‌های اجرایی دولتی، مؤسسات اقتصادی و مجامع خیرین کشور قرار می دهد تا آنان طرح های محتلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در دلفان اجرا کنند.
وی با بیان اینکه 2 دفتر تسهیل‌ گری استانی و شهرستانی ایجاد می شود، افزود: این دفاتر در دلفان و مرکز استان ایجاد می ‌شوند که استاندار لرستان و فرماندار دلفان مسئولیت این دفاتر را برعهده دارند.
طولابی گفت: دستگاه های اجرایی و موسسات اقتصادی به همراه مجامع خیرین طرح های خود را در سه مرحله کوتاه، میان مدت و بلندمدت اجرا خواهند کرد.
وی نقش مردم در اجرای موفقیت آمیز این طرح را پررنگ خواند و افزود: مردم به عنوان رکن اساسی این طرح محسوب می شوند و باید با فرهنگ ‌‌سازی زمینه مشارکت بیشتر آنان فراهم گردد؛ رسانه‌های گروهی نیز می توانند در این زمینه نقش مهمی داشته باشند.
وی اجرای طرح را فرصت مناسبی برای محرومیت زدایی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم شهرستان دلفان دانست و اظهار داشت: دلفان دارای ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی است که می توان این ظرفیت ‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت ، 440 روستا در شمال استان لرستان واقع شده است.
بر اساس اعلام مسئولان این شهرستان پنجمین شهرستان محروم کشور است که برای محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی و پایلوت اقتصادی و اجتماعی انتخاب شده است.
7270/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.