به گزارش ایرنا فرشید شکرخدایی روز پنجشنبه در نخستین جشنواره بهره‌ وری لرستان در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: کمک به افزایش سطح رقابت پذیری سازمان ها و بنگاه های اقتصاد ایرانی و توسعه مفهوم رقابت پذیری در کشور از اهداف این جشنواره است.
وی ادامه داد: امسال نهمین سال فعالیت این جشنواره می باشد که سالانه یکهزار و 800 شرکت در آن حضور دارند و مورد سنجش قرار می گیرد.
شکرخدایی بیان کرد: فعالیت به عنوان مرجع رسمی اندازه گیری رقابت ها، ایجاد پایگاه داده اطلاعاتی کامل از اعضای اتاق و فعالان اقتصادی، تهیه و ارایه اطلاعات مورد نیاز برای اتاق به عنوان چشم انداز این جشنواره می باشد.
وی افزود:یکهزار و 470 شرکت توسط این مجموعه رتبه ‌بندی شد که برخی از این شرکت‌ها لرستانی هستند.

** شرایط رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی فراهم شود
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز در ادامه افزود: نبود اطلاعات شفاف مانع رتبه ‌بندی صحیح در بخش‌های اقتصادی و بخش خصوصی شده است.
حسین سلاح ورزی افزود: در صنعت خودروسازی پیشرفت نداشته ‌ایم چرا که بهره ‌وری در این حوزه افزایش داده نشد.
وی ادامه داد: برای ایجاد بهره‌ وری و پیشرفت در اشتغال و تولید باید از شرایط گلخانه‌ای خارج شویم و زمینه‌های رقابت‌ پذیری و رتبه ‌بندی در حوزه بهره‌وری را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: هیچگاه شرایط رقابت پذیری را فراهم نکرده ایم و امیدوارم شعار سال منجر به حمایت از کالای ایرانی شده و از ظرفیت بهره وری استان بهره ببریم.

**اشتغال پایدار ایجاد شود
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در ادامه گفت: 45 درصد واحدهای تولیدی نوپا در کشور و استان در سال‌های اول فعالیت خود از چرخه تولید خارج می‌شوند.
محمدرضا صفی خانی ادامه داد: نگاهمان باید به سمت بهره وری سوق داده شود و دنیا به دنبال تولید چابک بوده و در این زمینه نیازبه عملیاتی شدن برنامه ها داریم.
وی بیان کرد: عدم توجه به مسایل بهره وری و عوامل انسانی از مشکلات اصلی واحدهای صنعتی است.
وی افزود: بهره وری رویکردی علمی و فنی است که باید رشد آن در واحدهای صنعتی مورد توجه دستگاه ها باشد.
به گزارش ایرنا ، هدف از برگزاری این جشنواره کمک به افزایش سطح رقابت پذیری سازمان ها و بنگاه های اقتصاد ایرانی و توسعه مفهوم رقابت پذیری در کشور است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.