به گزارش ایرنا،علیرضا کشاورز قاسمی عصر یکشنبه در نشست مشترک رایزنان بازرگانی کشورهای ارمنستان، افغانستان، ترکیه و عراق با تجار،صادرکنندگان و مدیران صنعتی قزوین که در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شد،افزود: ذره ای از توانمندی های قزوین در این نمایشگاه عرضه شده و واحدهایی بسیار بزرگتر در استان وجود دارد که هنوز معرفی نشده اند و در این رخداد حضور ندارند.
وی اضافه کرد: حضور رایزنان بازرگانی در این نمایشگاه دستاوردی کافی برای این نمایشگاه است و باید آن را مغتنم بدانیم چرا که این اتفاق به معرفی توانمندی های استان به کشورهایی می انجامد که بیشترین سهم صادارت قزوین را به خود اختصاص داده اند.
کشاورز قاسمی افزود: اتاق بازرگانی این حضور را بسیار جدی گرفته و برای تقویت و توسعه ارتباطات خود با رایزنان بازرگانی کشورهای همسایه تلاش خواهد کرد.
وی ادامه داد: معرفی توانمندی های میان 2 کشور با یک رایزن چنان که باید اتفاق نمی افتد ولی معتقد هستیم می توان براساس آمار قدم هایی خوبی دراین زمینه برداشت.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین به تنوع محصولات تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 290 محصول در قزوین که قابلیت صادرات را دارند تولید می شوند که باید با استفاده از توانمندیهای رایزنان برای معرفی آنها تلاش کنیم.
وی افزود: خیلی از محصولات دارای برندهای معروف ایران در بخش شوینده ها و مصالح ساختمانی در قزوین تولید می شوند و امیدواریم رایزنان بازرگانی بتوانند اتاق بازرگانی استان را برای ایجاد ارتباطات تجاری به فروشگاه های زنجیره ای و عرضه کنندگان کالاها در کشورهای خود متصل کنند.
وی ادامه داد: باید اتاق بازرگانی نیز هیات های تخصصی از قبیل فعالان در زمینه قطعات خودرو را به ترکیه یا هیات های تخصصی فنی مهندسی و غذایی را به افغانستان اعزام کند چرا که باید تمامی رفتارها و حرکات ما فنی و کارشناسانه باشد.

*70 درصد صادرات استان به کشورهای همسایه صورت می گیرد
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز در این نشست گفت: بیش از هفتاد درصد صادارت استان کشورهای همسایه که رایزنان آنها در این جلسه حضور دارند منحصر می شود و امیدواریم با پیشنهادهای حاضران در این مراسم برای گسترش روابط تجاری خود از توانمندی های یکدیگر بهره مند شویم.
علی اکبر کبیری افزود:امیدواریم سال آینده روابط تجاری گسترده تری را با فعالیت های رایزنان بازرگانی در کشورهای افغانستان،ارمنستان،ترکیه و عراق کنیم.

**امروزه تولید به یک ایثار و از خودگذشتگی تبدیل شده است
رییس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین نیز در این نشست گفت: براساس برآوردها اقتصاد ایران در سال اینده نیز از رشد برخوردار خواهد بود و این جای خوشحالی دارد.
مهدی بخشنده افزود: واقعی شدن نرخ قیمت ارز موجب نفس کشیدن تولید و محدودیت ورود کالا و قاچاق شد اما متاسفانه با اعلام سود 20 درصد سپرده ها از سوی بانک ها تلاش تولیدکنندگان بی فایده و بی نتیجه شد.
بخشنده همچنین گفت: باید صدای تولیدکنندگان به گوش تصمیم گیرندگان برسد چون اگر می رسید به این صورت با آنها برخورد نمی شد.
وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی بیشتر به وضع تولیدکنندگان،افزود: امروزه تولید کننده در تولید و عرضه محصول خود تنهاست و کار برای مولدان تولید و ایجاد کنندگان شغل بیشتر به ایثار تبدیل شده است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.