به گزارش خبرنگارایرنا حبیب اله خجسته پور روزچهارشنبه درآیین معارفه فرمانداربروجرد که درسالن همایش فرمانداری این شهرستان برگزارشد، افزود: تعامل سازنده با گروه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی علاوه برافزایش سرمایه اجتماعی درپیشبرد اهداف توسعه محورانه جامعه کمک می کند.
وی اظهار کرد: فرماندار موفق باید عملگرا باشد و بتواند به خوبی ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه کاری خود را شناسایی و به سرمایه و کار تبدیل کند.
معاون سیاسی وامنیتی استاندار لرستان با اشاره به اینکه بخش اعظم تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی توسط بزرگان بروجردی رقم خورده است، بیان کرد: مردم شهرستان بروجرد درمقاطع مختلف انقلاب درکنارملت ایران اسلامی درهمه صحنه ها حاضر بوده اند.
خجسته پورافزود: در دروان دفاع مقدس شهرستان بروجرد شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرد که اگر جانفشانی این شهیدان نبود امروز امنیت و آسایشی وجود نداشت.
وی ادامه داد: مردم شهرستان بروجرد بعد از دوران دفاع مقدس همواره در صحنه های مختلف نظام و انقلاب حضوری پررنگ داشته و ثابت کرده اند که پای اسلام، انقلاب، نظام و رهبری ایستاده اند.
امام جمعه بروجرد گفت: تخصص و تعهد از اصول مدیریتی در اسلام است و شایستگی مدیران با این معیارها سنجیده می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی افزود: همه مسئولیت ها و شیوه های اجرا و اهداف مدیران باید براساس معیارهای ارزشی تنظیم شود.
وی با اشاره به اینکه در دین اسلام براصل شایسته سالاری سفارش شده است، بیان کرد: در واگذاری مسئولیت ها ازسوی مسئولان ارشد کشور باید این اصل رعایت شود.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: در بینش اسلامی معیار لیاقت مدیر تعهد، تخصص و کفایت است و مدیر منتخب باید آگاهی و دانش لازم را داشته باشد تا بتواند در جهت پیشبرد اهداف موفق شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی ادامه داد: کسانی که بدون تخصص در کارها و امورات دخالت می کنند از نظر اسلام به شدت مورد انتقاد هستند.
وی گفت: زمان غیبت امام زمان (عج) دوران مدیریت بندگان صالح خداست و از دیدگاه اسلام مدیریت بر جوامع بشری باید به دست شایستگان باشد.
امام جمعه بروجرد افزود: مدیر با کفایت از تخصص و تعهد در مقام اجرا استفاده می کند و با داشتن آگاهی، دانش و تخصص لازم می تواند موفقیت را کسب کند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهارکرد: مدیر نباید درانجام کارها درگیرحاشیه شود تا بتوانند به اهداف مشخص خود برسد.
فرماندارسابق بروجرد گفت: نگاه به مدیریت و مسئولیت باید عقیدتی و دینی باشد زیرا پذیرش مسئولیت یک فرصت در جهت خدمت به مردم است و مدیر باید از این دوران برای گره گشایی از مشکلات مردم استفاده کند.
علی کورانی فر افزود: مدیرموفق باید از فرصت خدمت و مسئولیت برای آخرت خود اندوخته ای ایجاد کند و با خدمت به مردم و رفع موانع و مشکلات گام های اساسی بردارد.
وی با اشاره به اینکه مردم بروجرد در شکل گیری تمدن ایرانی نقش موثری داشته اند، اظهارکرد: دراین شهرستان ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی وجود دارد که می تواند ازاین ظرفیت ها در جهت رونق و توسعه شهر استفاده کرد.
فرماندارسابق بروجرد اضافه کرد: دراین مدت پیگیری های لازم در جهت تسریع در روند ساخت بیمارستان آیت الله بروجردی، افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، افزایش و توسعه گردشگری در بروجرد انجام شد.
کورانی فر بیان کرد: امسال 300 نفر به در کارخانجات نساجی بروجرد مشغول به کار می شوند و با توجه به این که کیفیت محصولات تولیدی این شرکت افزایش یافته باید با ظرفیت تولیدات آن بیشتر شود.
وی ادامه داد: صدورمجوز برداشت 15 میلیون متر مکعب آب از سد گلرود برای تامین آب کشاورزی و صنعت و پیگیری 55 واحد تولیدی با پیشرفت بالای 60 درصد از دیگر برنامه هایی بود که انجام شده است.
فرماندارسابق بروجرد گفت: سال گذشته بروجرد در حوزه ایجاد اشتغال موفق به کسب رتبه اول در استان لرستان شد.
به گزارش ایرنا در این آیین رضا آریایی به عنوان فرماندارجدید شهرستان بروجرد منصوب و از زحمات علی کورانی فر تقدیر به عمل آمد.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.