به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، از خبرنگاران به عنوان تلاشگران عرصه آگاهی رسانی به جامعه قدردانی نمود و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 385 شهید جامعه کارمندی استان، با بیان این که شعار ملی هفته دولت امسال ' تدبیر و امید برای تولید و اشتغال' است، خاطر نشان کرد: 7 هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
استاندار با اشاره به این که یکم شهریور، روز آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، تجلی مردمسالاری دینی است، گفت: همزمانی این رویداد با آغاز به کار دولت دوازدهم، اتفاقی خجسته است که می تواند در سایه تعامل و هم افزایی این دو نهاد دولتی و مردمی به شکوفایی، توسعه و اعتلای کشور کمک کند.
ربیع فلاح با بیان این که در سایه تعامل و عمل در دولت تدبیر و امید شاهد دستاوردهای خوبی در مازندران همگام با سیاست های دولت بوده ایم، اعلام کرد: با اتمام پروژه انتقال گاز عسلویه از سمنان به ساری و نکا با اعتباری بالغ بر 820 میلیارد تومان، یکی از مهم ترین مشکلات پیش رو برای سرمایه گذاری های بزرگ و نفتی و تامین گاز مصرفی خانگی برای همیشه در استان مرتفع شده است.
وی با بیان این که با افتتاح سد گلورد با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان در دولت یازدهم شاهد توسعه کشاورزی در شرق استان خواهیم بود، افزود: در مازندران در دولت تدبیر و امید بیش از 1000 میلیارد تومان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان هزینه شده است.
نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که از این رقم 600 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ها و 400 میلیارد تومان در ساخت و تجهیز بیمارستان ها هزینه شده است، گفت: نیم میلیون نفر در دولت یازدهم که فاقد هرگونه بیمه بودند تحت پوشش بیمه های درمانی قرار گرفتند.
وی به اهمیت استفاده از بندر امیر آباد و عملیاتی شدن طرح های توسعه ای این بندر در استان مازندران اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم سرمایه گذاری یکهزارو 150میلیارد تومانی را در این منطقه انجام داده است.
ربیع فلاح از بند امیر آباد به عنوان مزیت منطقه آزاد مازندران نام برد و عنوان داشت: نگاه ما به توسعه سراسر استان عادلانه و متوازن است و معتقدیم بندر نوشهر باید توسعه پیدا کند و در این راستا بدنبال امتیازی خاص برای این بندر هستیم.
استاندار به اقدامات انجام شده در محورهای مواصلاتی استان از جمله محور فیروزکوه، هراز، آزاد راه تهران-شمال و کمربندی های ساری، بابل و تونل چالوس اشاره نمود و افزود: در مازندران طی دولت یازدهم برای احداث 26 زیر گذر و روگذر اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به این که بیش از 1500 کیلومتر عملیات روکش آسفالت در روستاهای مازندران در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و عمیلات گازرسانی به 600 روستا با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد تومان به پایان رسیده است و تا پایان سال 97 گازرسانی به تمام روستاهای بالای 15 خانوار استان به اتمام خواهد رسید، گفت: بیش از 1450 میلیارد تومان در زمینه تامین آب شرب و آبرسانی به مناطق استان در دولت یازدهم هزینه شده است.
استاندار در ادامه به دستاوردهای استان در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در دو انتخابات مهم هفتم اسفند ماه 94 و 29 اردیبهشت ماه 96 حتی یک صندوق رای در مازندران ابطال نشده است و در سایه تعامل و همدلی همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات به نحو شایسته از آرا مردم صیانت شده است.
ربیع فلاح گفت: در دولت تدبیر و امید 12 حزب جدید در استان راه اندازی شد، 18 کانون صنفی مجوز فعالیت دریافت نمودند، دفتر نمایندگی خانه احزاب استان افتتاح شد، شناسنامه اجتماعی و فرهنگی 22 شهرستان و سند مقابله با فحشا و فساد و طلاق تدوین گردید، تشکل های مردم نهاد به میزان 58 درصد افزایش یافتند و 30 منطقه آلوده مازندران پاکسازی و بهسازی گردید.
وی به کاهش 5/71 درصدی غریق در سواحل استان در دولت یازدهم اشاره کرد و تصریح نمود: در 150 نقطه استان، طرح پایش تصویری را اجرا کردیم و شاخص های امنیتی در طول دولت تدبیر و امید در مازندران ارتقا یافت.
استاندار با اشاره به برخی دستاوردهای اقتصادی در استان طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 1108 واحد تولیدی بالغ بر 500 میلیارد تومان از بسته رونق تولید دریافت نمودند و 909 واحد دارای مشکل راه اندازی شد.
ربیع فلاح با بیان این که در طول فعالیت دولت یازدهم 150 هزار شغل جدید در استان ایجاد شد، تصریح کرد: با توجه به تعهد رییس جمهور در ایجاد سالانه قریب 1 میلیون شغل، علیرغم سهم مازندران، از این رقم 43 هزار شغل هدف گذاری شده است.
وی با اعلام این که در طول 4 سال گذشته بالغ بر 1624 میلیارد دلار از مبادی مختلف استان، صادرات صورت گرفته است، گفت: بیش از 1000 میلیارد تومان در حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت های آن در استان در 4 سال گذشته هزینه شده است.
استاندار، افزود: 4000 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی در حوزه گردشگری و زیرساخت های آن در مازندران طی 4 سال گذشته صورت گرفت.
در پایان این نشست که معاونین استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری حضور داشتند، استاندار و معاونین استاندار به پرسش های اصحاب رسانه در بخش های مختلف پاسخ دادند

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723340
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.