به گزارش ایرنا احمد شجاعی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات دادگستری خرم آباد اظهار کرد: یک میلیون و 666هزارو 439مورد معاینه در زمینه های مختلف سال گذشته توسط سازمان پزشکی قانونی کشور بررسی شد.
وی با اشاره به 544هزارو 470 مورد معاینه ناشی از نزاع در کشور در سال 96 گفت: استان لرستان از نظر فراوانی نزاع صورت گرفته در رتبه پانزدهم کشور است و سال گذشته 11هزارو 809مورد معاینه ناشی از نزاع در سال گذشته در لرستان بررسی شد که نسبت به سال قبل آن یک درصد کاهش داشته است.
وی همچنین به استان های خراسان جنوبی، ایلام و سمنان به عنوان کمترین مورد معاینه ناشی از نزاع اشاره کرد و گفت: استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین مورد معاینه ناشی از نزاع را به خود اختصاص داده اند.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین به سه هزارو 12 مرگ و میر ناشی از اعتیاد در کشور در سال گذشته اشاره کرد گفت: از این تعداد 2هزارو 659 مورد مرد و 353 مورد زن بوده است.
به گفته شجاعی پزشکی قانونی کشور در ارایه خدمات از رتبه های برتر جهان بوده و از تجهیزات بروز استفاده می کنیم و تنها کمبود نیروی انسانی مهم ترین مشکل سازمان است.
شجاعی با اشاره به اهدای بیش از 400جسد به دانشگاه علوم پزشکی کشور ادامه داد: آمار جسدهای مجهول الهویه در کشور بسیار کاهش داشته است و سازمان های بهزیستی و شهرداری ها آنان را جمع آوری می کنند اما در صورت شناسایی نشدن طولانی مدت با مجوز به دانشگاه علو پزشکی تحویل داده می شوند.
وی با اشاره به سانحه هوایی یاسوج در سال گذشته گفت: بیش از 200قطعه از اجساد پیدا شد که تنها 59 جسد شناسایی و 22 جسد آن به خانواده هایشان تحویل داده شد و جسد هشت نفر دیگر تاکنون پیدا نشده است.
به گفته شجاعی تاکنون از سانحه کشتی سانچی هیچ جسد و یا قطعه ای از اجساد به پزشکی قانونی تحویل نداده اند.
وی در خصوص پیدا شدن جسد مومیایی در محوطه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری نیز گفت: هیچ اطلاعاتی به سازمان پزشکی قانونی تحویل داده نشد و ما انتظار داشتیم برای شناسایی به این سازمان مراجعه کنند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.