به گزارش ایرنا صارم رضایی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ در سالن جلسات سازمان جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد: در این مدت سه هزارو 257 مسافر در جاده ها به صورت ضروری اسکان داده شدند.
به گفته وی در 14روز نخست ایام نوروز امسال بیش از 134 هزار مسافر از طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان بهره‌ مند شدند.
رضایی همچننی گفت: جمعیت هلال احمر لرستان جزو ١٠ استان برتر کشور از نظر امدادرسانی محسوب می شود.
وی به وجود ١٨ پایگاه ثابت هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت: هشت پایگاه موقت نیز در زمانهای مختلف در صورت نیاز خدمات ارایه می کنند.
وی اضافه کرد: سال گذشته در زلزله کرمانشاه 180میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی و 387 تریلر محموله انواع کالا جمع آوری و به مردم زلزله زده اهدا شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ٦هزار داوطلب در قالب ٣٠ خانه داوطلبی و 17پزشک در پایگاه های ثابت این جمعیت به مردم استان خدمات رسانی می کنند.
رضایی به ضرورت ایجاد داروخانه هلال احمر در استان اشاره کرد و افزود: 2هزار میلیارد ریال نقدینگی برای احداث این داروخانه از سازمان دریافت کرده ایم اما بخش معاونت دارو دانشگاه علوم پزشکی بنا به دلایلی مخالفت می کند و در صورت احداث آن کمک بسیاری در زمینه تهیه داروهای کم یاب به استان می شود.
هفته هلال احمر از 15 تا 21 اردیبهشت هرساله برگزار می شود.
جمعیت هلال احمر شعار (همه جا برای همه) برای امسال انتخاب کرده است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.