به گزارش روز شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، جواد خامسان افزود: جمعیت هلال احمر در ارتباط با ارائه خدمات به گردشگران نوروزی و مسافران در قالب 31 پایگاه امدادی و 24 پست ایمنی و سلامت از 25 اسفند جاری تا 15 فروردین 97 فعایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در گذشته تنها 16 پایگاه دائم مجوز دار در استان فعال بوده است، اظهار کرد: از مجموع پایگاه ها 22 پایگاه به صورت دائمی و هشت پایگاه موقت، ویژه ایام نوروز به همراه تیم واکنش سریع استان برای پوشش حوادث احتمالی آماده باش خواهند بود.
وی یادآور شد: در این ایام 2 هزار و 640 نفر در پایگاه های امدادی استان فعال هستند و 45 نیروی پرسنل و داوطلب به صورت شبانه روزی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات برای پاسخگویی به سامانه ارتباطی هلال احمر(112) فعالیت خواهند کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال امداد هوایی در استان مستقر خواهد شد؛ گفت: 25 دستگاه آمبولانس و 13 خودروی نجات در سطح استان آماده ارایه خدمات هستند.
وی تصریح کرد: در این مدت طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در شهر طبس با مشارکت اعضای جوانان هلال احمر و حضور 2 هزار و 340 نفر روز، اجرایی خواهد شد.
وی افزود: این طرح در 24 منطقه از استان با مشارکت 13 پست ثابت 12 ساعته، پنج پست ثابت 24 ساعته، 6 پست سیار، 9 خیمه نماز، 9 فضای دوستدار کودک و 14 ایستگاه سلامت به مسافران برای سفری ایمن فعال خواهند بود.
خامسان در ادامه با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های اجرا شده در این پست ها با هدف پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی است، گفت: در همین ارتباط با هدف جلب همراهی رانندگان و مسافران برای بهبود رفتار ترافیکی در ایام نوروز از گردشگران برای پیوستن به کمپین ملی « نه به تصادفات جاده‌ای» (بهرفت) دعوت خواهد شد.
3215* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.