به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بارش ها از اوایل سال آبی جاری (اول مهر ماه سال 96) تا ابتدای فروردین ماه امسال 261 میلی متر و حجم آب پشت مخازن سدهای استان در این مدت معادل 84میلیون و 420 هزار متر مکعب و کسری آب مخازن سدها معادل 60 درصد بوده است.
وی افزود: در حال حاضر میزان بارش ها در سال زراعی جاری به 376 میلی متر رسیده که 115 میلی متر آن مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه می باشد.
میرزایی در خصوص تاثیر بارش های فروردین و اردیبهشت ماه امسال بر حجم آب مخازن سدهای استان اظهار کرد: حجم آب مخازن سدهای استان تا ششم اردیبهشت ماه 97، معادل 85 میلیون و 900 هزار مترمکعب است که در مقایسه با ابتدای فروردین ماه کمتراز 2 درصد افزایش داشته است و در حال حاضر 58 درصد حجم مخازن سدهای استان خالی است.
وی بیان کرد: به علت افزایش دما بیش از 50درصد بارش ها بصورت تبخیر از دسترس خارج و بخش قابل توجهی از روان آب ها نیز توسط ریشه گیاهان جذب می شود لذا بارش های فصل بهاری نمی تواند کمبود آب مخازن سدهای استان را جبران کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گفت: بیشترین تاثیر مثبت بارش های فصل بهار بر روی کشاورزی و مراتع به ویژه کشت دیم بوده که خوشبختانه آب مورد نیاز کشاورزی از طریق بارش ها تاکنون تامین شده است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.