به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این مراسم آیت الله میر عمادی عنوان کرد: امام خمینی (ره) با دور اندیشی و آینده نگری نهادهایی را تاسیس نمود که در راستای اهداف محرومیت زدایی انقلاب اسلامی قدم بردارند و یکی از همین نهادها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: یکی از اهداف امام خمینی (ره) از تاسیس این نهاد انقلابی تامین مسکن محرومین جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به نامگذاری سال جدید از طرف مقام معظم رهبری بنام سال استفاده از کالای ایرانی ، اظهار داشت : برای عملی نمودن این مهم نیاز به دو فاکتور غیرت ملی مصرف کننده و افزایش کیفیت در ساخت کالاهای ایرانی از طرف تولیدکنندگان داخلی داریم.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن در انجام وظایفش موفق بوده و درشرایط سخت همیشه با سرعت و دقت بالا وارد عمل شده است.

وی با تقدیر از بنیاد مسکن لرستان گفت : در حادثه زلزله کرمانشاه بنیاد مسکن لرستان بسیار خوب به میدان وارد شد و لازم می بینم که از تلاشهای شبانه روزی و موفق بنیاد مسکن این استان در زلزله کرمانشاه تشکر و قدر دانی کنم.

سلکی مدیر کل حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان نمود: براساس تفاهم نامه فی ما بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز بعنوان دبیر تفاهم نامه مذکور ،۱۶ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای فاقد مسکن دارای دو معلول در سطح کشور احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد سهم لرستان ۵۰۰ واحد مسکونی می باشد.

مدیرکل حساب ۱۰۰ امام (ره ) بیان کرد : برای متقاضیان شهری ۳۰ میلیون تومان کمک بلا عوض در نظر گرفته شده که مبلغ ۱۵ میلیون تومان سهم بنیاد مستضعفان و ۱۰ میلیون تومان سهم سازمان بهزیستی و مبلغ ۵ میلیون تومان توسط انجمن خیرین پرداخت می شود.

وی در مورد متقاضیان مسکن روستایی ، اظهار داشت : برای متقاضیان روستایی ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده که مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهم بنیاد مستضعفان ، ۶ میلیون تومان سهم سازمان بهزیستی و ۲ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن به نمایندگی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) پرداخت خواهد شد.

وی تشریح کرد: تاکنون ۸ هزار واحد عملیاتی شده که ۳ هزار واحد آن به اتمام رسیده و پیش بینی می کنیم حداکثر تا ۳ سال آینده این طرح در سطح کشور به اتمام برسد.

در ادامه کورانی فر فرماندار بروجرد با تشکر از زحمات و تلاش های شبانه روزی صورت گرفته، بیان داشت: ساخت و تحویل پروژه ها به خانوار های فاقد مسکن دارای دو معلول و ظرفیت استفاده از کمک خیرین در شهرستان بروجرد تاکنون مناسب بوده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم که با هم افزایی دولت و انجمن های خیّرین ، بانک ها و سازمان های مردم نهاد بتوانیم خدمات اثرگذاری به مردم ارائه دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 909688
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.