میثم مرادی روز دوشنبه باه مناسبت سالروز هنر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ها با رویکرد احیا ادبیات و هنر حماسی در خراسان ذیل گفتمان انقلاب اسلامی تدوین شده اند.
وی ادامه داد: نمایشگاه آثار هنرمندان مهاجر، نمایش 'منطقا آرام'، برپایی نشست شعر میهمان در سبزوار، اجرای نمایش 'سرود' با محور کالای ایرانی، اختتامیه 'چله سرود انقلاب'، رونمایی هشت عنوان کتاب 'مشاهیر خراسان' و اختتامیه 'چله نمایش ما' از جمله برنامه های حوزه هنری خراسان رضوی در هفته هنر انقلاب اسلامی هستند.
رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اکران هفت مستند انقلاب اسلامی در سینما هویزه مشهد، شب خاطره هنرمندان انقلاب، برپایی زنگ هنر انقلاب ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه، غبارروبی مزار شهدای مدافعان حرم، رونمایی اثر فاخر نقاش 'حسن روح الامین' و دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد.
وی گفت: هنر انقلاب اسلامی عدالت محور، رشددهنده، حماسی و هدایتگر است و هنرمند انقلاب اسلامی با اثر خود روح مبارزه و عدالت جویی را در مخاطبش زنده می کند، به او امید می دهد و در جهت همگرایی و همبستگی جامعه پیش می رود. هنرمند انقلابی تقوا پیشه می کند و از بیان حرف هایی که اثر سوء بر جامعه دارد، پرهیز می کند و هنر انقلاب اسلامی به سمت ارتقا فرهنگ جامعه و پاسداشت اعتقادات مردم حرکت می کند.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی شهید سیدمرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری این روز به عنوان 'روز هنر انقلاب اسلامی' نامگذاری شد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.