به گزارش ایرنا گودرز امیری روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: با توجه به توزیع مرغ و موجودی در انبار باید از افزایش قیمت آن جلوگیری شود.
وی گفت: تشویق و ترغیب مرغداران در توزیع مرغ منجمد باید از طریق اطلاع رسانی به عرضه کنندگان انجام شود.
امیری بیان کرد: کنترل قیمت در بازار در ایام تعطیلات نوروز نظارت و در صورت نیاز جلسات اضطراری برگزار شود.
وی افزود: انواع گوشت براساس نوع آن قیمت گذاری و با نصب بنر در ورودی مراکز عرضه کننده به مردم اطلاع رسانی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان اظهار کرد: جمع آوری مرغ زنده، نظارت بر عرضه و فروش اقلام اساسی، قیمت گذاری و اطلاع رسانی گوشت در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: کشیک های نظارت بر بازار در ایام تعطیل فعال خواهند بود و مردم می توانند با شماره گیری 124 و 135 نسبت به شکایات خود اقدام کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این نشست گفت: پیش بینی می شود در فروردین ماه سال آینده هفت هزار تن گوشت مرغ وارد بازار شود.
عبدالرضا بازدار افزود: تاکنون ١٢٠ تن مرغ منجمد وارد بازار استان لرستان شده است که در سال گذشته تنها ٤٠ تن عرضه شد.
وی اضافه کرد: ٢٤٠ تن گوشت مرغ منجمد در انبار موجود است و باید شبکه توزیع را گسترده کرد تا مشکلات مقطعی افزایش قیمت برطرف شود.
وی گفت: ٣٠ تن گوشت قرمز توزیع شده و آمادگی لازم جهت ارایه هرچه بیشتر اقلام وجود دارد.
محمد رحیمی رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز با بیان اینکه 50 تیم بازرسی از صنوف لرستان در ایام عید فعال است، گفت: تاکنون در اجرای طرح نظارت و بازرسی از صنوف، حدود یکهزارو ٥٠٠ پرونده تخلف به ارزش 35 میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
محمد آصفی رییس سازمان تعاون روستایی استان لرستان نیز قیمت نهایی پرتغال تامسون شمال را ١٥هزار ریال، پرتغال والنسیا جنوب را ٢٨ هزار ریال اعلام کرد و گفت: سیب قرمز بروجرد با قیمت ١٨هزار ریال و سیب زرد ارومیه با قیمت ٢٠هزار ریال در بازار توزیع می شود.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.