به گزارش ایرنا گودرز امیری روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: باتوجه به نزدیک شدن ایام نوروز یکی از برنامه های اصلی این ستاد تهیه اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم در نوروز می باشد که تصمیماتی در خصوص چگونگی نظارت و عرضه گوشت قرمز، مرغ و برنج گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید در خصوص اجرای مصوبات این ستاد مصمم باشند، بیان کرد: کشیک های نوروزی کشتارگاه های گوشت در استان تعیین شود که در صورت نیاز بازار در ایام نوروز محصولات عرضه شوند.
امیری افزود: نظارت بر انجام این فعالیت ها بر عهده دستگاه های مربوطه است و گشت های مشترک نظارتی در ساعات پیک بازار انجام به گشت زنی خواهند کرد و مردم می توانند در صورت بروز هر مشکلی با شماره های 124 و 135 تماس بگیرند.
وی همچنین بر نظارت بر فعالیت قصابی ها در سطح استان تاکید کرد و گفت: لرستان مرکز صدور دام کشور است چرا باید در استان گوشت بدون کیفیت عرضه شود لذا در کشتارها باید نظارت به عمل آید و قیمت ها بر اساس کیفیت گوشت تعیین شود.
امیری ادامه داد: در صورت مشاهده احتکار اقلام و کالاها مورد نیاز مردم برخورد جدی صورت می گیرد.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان نیز در ادامه گفت: امسال یکهزار و ۳۲۰ تن برنج دولتی برای روزهای پایانی سال برای استان در نظر گرفته شده که در مرحله اول ۶۶۰ تن وارد بازار خواهد شد.
حجت بیرانوند افزود: با هماهنگی‌ های صورت گرفته با سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان شبکه‌ های توزیع این برنج‌ها مشخص شده و تاکنون نیز 400 تن برنج تحویل نمایندگی‌های فروش شده است.
وی بیان کرد: این برنج‌ها در سه نوع با قیمت‌ های 56هزار ریال، 26هزار ریال و 39هزار ریال در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
بیرانوند افزود: 2 هزار و 500 تن شکر مورد نیاز استان نیز از کارخانه قند لرستان خریداری و ذخیره‌سازی شده و به محض نیاز محموله را نیز از این کارخانه تحویل خواهیم گرفت.
مدیرسازمان تعاون روستایی لرستان نیز در ادامه گفت: 500تن پرتغال و 200تن سیب مورد نیاز در ایانم نوروز برای استان تامین و اکنون در سردخانه و ذخیره سازی شده است.
محمد آصفی افزود: 12مکان عرضه میوه در شهرستان خرم آباد توسط شهرداری درنظر گرفته شده که قیمت تمام شده انواع میوه پایین تر از سایر استان ها است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی نیز در ادامه جلسه بیان کرد: 600تن مرغ در انبار ذخیره شده است.
سید حمید شاهرخی گفت: 420تن مرغ منجمد با قیمت 62هزار ریال برای مصرف کننده و 30تن گوشت قرمز منجمد با قیمت 240هزار ریال برای مصرف کننده در انبار موجود است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.