به گزارش ایرنا، رضا پیری علم روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت که در محل استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی از 15 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین 97 ادامه دارد بر سلامت و ارتقای بهداشت مواد غذایی ، آب، مراکز عرضه مواد غذایی، رستوارن ها و اماکن بین راهی نظارت می کنند.
به گفته وی در ایام تعطیلات نوروز همچنین 32 داروخانه شبانه روزی، 26 بیمارستان، 11 دستگاه آمبولانس، 2 اتوبوس آمبولانس ، 2 بالگرد و 9 ایستگاه سلامت ارائه خدمت خواهند داشت.

**2 کشتارگاه در لرستان مجهز به سیستم پیش سرد هستند
غلامرضا توکلی مدیرکل دامپزشکی استان لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تنها 2 کشتارگاه در این استان مجهز به سیستم پیش سرد هستند گفت: 10 کشتارگاه دیگر استان نیازمند دریافت وام برای ایجاد پیش سرد هستند.
وی با انتقاد از اینکه شهرداری ها به کشتارگاههای شهری وام تجهیز کشتارگاه ها نمی دهند اظهار کرد: 6 کشتارگاه شهری داریم که در صورت همکاری شهرداری باید مجهز به پیش سرد شوند.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به معدوم سازی تعدادی از پرندگان دریاچه کیو خرم آباد نیز گفت: بعد از تایید گزارش مبنی بر آلودگی این پرندگان معدوم سازی و قرنطینه دریاچه انجام شد.
به گفته وی سال گذشته 12 میلیون قطعه در راستای پیشگیری از انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم شد و امسال نیزدر نیمه دوم 25 میلیون قطعه معدوم سازی انجام شده است.
/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.