به گزارش ایرنا حسین سلاح ورزی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رشد نرخ ارز به صورت موقت متوقف شده و اگر به صورت مدون در این حوزه برنامه ریزی نشود، امکان بازگشت رشد قیمت وجود دارد.
وی با بیان اینکه تلاش زیادی برای ثبات اقتصادی و قرار گرفتن اقتصاد در مسیر درست صورت گرفت، گفت: متاسفانه از ابتدای دولت دوازدهم این تصمیمات، نوسانی، متعدد و در برخی مواقع دارای تناقض، ابهام و غیرقابل پیش بینی شده اند.
سلاح ورزی افزود: یکی از مهمترین روش ها برای محاسبه قیمت واقعی ارز مابه تفاوت نرخ تورم داخلی و خارجی است که به نظر می رسد در حال حاضر به دلیل کنترل تورم در چند سال گذشته، نباید افزایش شدید و مستمری در قیمت ارز داشته باشیم.
وی بیان کرد: بخشی از نوسانات ایجاد شده به دلیل عقب ماندگی و فنر فشرده ارزی بوده که به صورت متراکم و از گذشته وجود داشته است و بخشی از آن نیز جنبه روانی و غیراقتصادی دارد.
وی گفت: ارزش واقعی قیمت ارز آن چیزی نبود که در چند هفته اخیر در بازار مشاهده شد، این در حالی است که بازار، ساز و کار قیمت ارز را مشخص می کند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: با سیاست های کنترلی، رشد قیمت ارز فعلا متوقف می ‌شود اما اگر برنامه مدون و منسجمی برای بازار نداشته باشیم، دوباره امکان رشد قیمت وجود دارد.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.