به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: وضعیت آلودگی شهرستان های دورود، بروجرد و ازنا در شرایط ناسالم و 2 و نیم برابر حد مجاز است.
به گفته فتحی بیرانوند امروز چهل و هفتمین روز آلوده استان طی سال 1396 است.
وی به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان توصیه کرد که از فعالیت های سنگین خارج از منزل خودداری کنند.
کارشناش اداره کل هواشناسی:

** میزان دید افقی در خرم آباد به پنج کیلومتر رسید
کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان نیز در گفت و گو با ایرنا با اعلام تداوم پدیده گرد و غبار در استان تا ساعات بعد از ظهر امروز شنبه گفت: کمترین مقدار دید افقی تا صبح امروز با میزان پنج کیلومتر مربوط به خرم آباد بود.
راضیه پیله وران افزود: میزان دید افقی در سایر نقاط استان بین هفت هزار تا 9 هزار متر در صبح روز شنبه گزارش شده است.
وی وزش باد شدید را از پدیده های غالب در بیشتر نقاط استان لرستان دانست و اظهار کرد: این وزش در مناطق شرقی استان بیشتر مشهود است.
کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان افزود: انتظار داریم تا بعد از ظهر امروز شاهد وزش باد قابل ملاحظه در مناطق غربی و مرکزی و وزش باید شدید در مناطق شمالی و شرقی باشیم.
وی یادآور شد: پدیده گرد و غبار که از روز گذشته بر جو استان حاکم شده است تا ساعات بعد از ظهر امروز تداوم خواهد داشت.
پیله وران افزود: طی روز های یکشنبه و دوشنبه غبار در برخی نقاط استان پیش بینی می شود و در ساعات بعد از ظهر 2 روز آینده شاهد وزش باد قابل ملاحظه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه طی این هفته سامانه بارشی در استان لرستان نداریم، گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی مدل های بارشی در غرب کشور طی این هفته را نشان نمی دهد.
در سال گذشته هوای استان لرستان در 83 روز آلوده بود که میزان آلودگی هوا در برخی روزها تا 30 برابر حد مجاز نیز رسید.
1920/7274/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.