منصور رحمانیان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی حاکی از پایداری بیش از پیش جو و رخداد چندین لایه وارونگی نسبتا عمیق در سطوح میانی در منطقه است .
وی گفت: با توجه به خروجی مدل های عددی و شبیه سازی انتشار آلودگی جو ، پیش بینی می شود این حالت تا فردا چهارشنبه عصر منجر به انباشت گرد و غبار و افزایش آلاینده ها و کاهش دید افقی شود.
وی افزود: این آلودگی عمدتا ذرات گرد و غبار PM2.5 است که هم اکنون کرج و ساوجبلاغ در سطح ناسالم قرار گرفته و طی ساعات آینده بیشتر مناطق واقع در دشت البرز به این سطح بحرانی خواهد رسید .
وی اظهار داشت: هشدار هواشناسی این استان در قالب یک اخطاریه امروز به تمام دستگاه های ذیربط استان اطلاع رسانی شد.
وی بیان داشت: با توجه به انباشت آلاینده ها، ورود سامانه بارشی و یخبندان توصیه هایی به گروه های مختلف شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به تشدید وضعیت آلودگی هوا افراد دارای بیماری های قلبی ، ریوی ،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
وی گفت:به دلیل قطر بسیار کوچک ذرات گرد و غبار و آلاینده ها تا 2.5 میکرون و کمتر، استفاده از ماسک های پزشکی و دهان بندهای کاغذی و پارچه ای رایج اثری در کاهش تنفس آلاینده ها ندارند .
وی افزود: با توجه به ورود سامانه ضعیف بارشی و اثر آن در ارتفاعات شمالی استان کشاورزان و بهره برداران مرتبط شامل باغداران، گلخانه داران، استخر های پرورش ماهی، سوله های پرورش مرغ و تولیدکنندگان مرتبط تقاضا می شود که تمهیدات لازم را مهیا نمایند .
این مسئول ادامه داد: پس از گذر سامانه بارشی و به دلیل کاهش دما برای روز های شنبه ، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، پیمانکاران و مشاغل مرتبط با تاسیس بنا و ساختمان، مطابق با مقررات ملّی ساختمان و آیین نامه استانداردهای اجرایی طرح های عمرانی و استاندارهای بتن با توجه به کاهش دمای زیر 5+ درجه و با ماندگاری بیش از 24 ساعت و تناوب چند روزه برای جلوگیری از تخریب و خسارات جانبی، به هیچ وجه اقدام به بتن ریزی نکنند یا در صورت ضرورت تمهیدات لازم مطابق با مقررات ملّی ساختمان انجام پذیرد .
رحمانیان گفت: به دلیل فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی استان و هم مرز با مازندران مسافران ، همشهریان و کوهنوردان از پنجشنبه عصر تا جمعه ظهر حتی الامکان هنگام تردد در جاده های کوهستانی احتیاط لازم به عمل آورند.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.