منصور رحمانیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی آخرین الگو های پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی است که پیامد آن آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با یخبندان صبحگاهی خواهد بود و روند افزایش غبار و آلاینده ها را طی سه روز آینده در استان شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد:با توجه به حجم برف باقیمانده و افزایش نسبی دما در ارتفاعات احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ را در جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست.
این مسئول خاطر نشان کرد:استقرار جوی پایدار و رخداد وارونگی در سطوح زیرین جو در پهنه وسیعی از کشور و از جمله استان البرز در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری از شدت بیشتری برخوردار است .
رحمانیان گفت:غبار محلی، انباشت و افزایش آلاینده ها در شهرستان های کرج وساوجبلاغ است.
وی افزود: این آلاینده ها عمدتا ذرات گرد و غبار و از نوع PM2.5 که کیفیت هوای کرج را در سطح 'ناسالم برای گروههای حساس' و 'ناسالم' قرار خواهد داد.
وی از شهروندان خواست با توجه به تشدید وضعیت آلودگی هوا در تمام رده های سنی و به ویژه افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان حتی الامکان در موارد غیر ضروری از منزل خارج نشده و یا در صورت ضرورت از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.
قطر بسیار کوچک ذرات گرد و غبار و آلاینده ها تا 2.5 میکرون و کمتر، استفاده از ماسک های پزشکی و دهان بندهای کاغذی و پارچه ای رایج اثری در کاهش تنفس آلاینده ها ندارند.
کمترین و بیشترین دمای هوای البرز امروز بین 4- تا 7 درجه بالای صفر بود که فردا دوشنبه به 1- تا9 و پس فردا سه شنبه1 الی11 درجه بالای صفر پیش بینی می شود.
استان البرز امسال 111 روز هوای ناسالم پشت سر گذاشته است.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.