به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید یکی از نهادهای انقلابی است که در بحث فرهنگ ایثار و شهادت خوب درخشیده است.
وی با تاکید بر سرکشی از خانواده شهدا و اجرای برنامه های در شان شهدا به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید حدادیان بر لباس این شهید بوسه زد که دلیل آن بصیرت خاص این شهید بود.
امام جمعه خرم آباد درخصوص تاثیر کانون های فرهنگی مساجد در جذب جوانان به مساجد و نماز جمعه اظهار کرد: امید است کانون های فرهنگی مدارس نیز جوانان را به سمت مساجد و نماز جمعه سوق دهند.
وی به سخنان مقام معظم رهبری در سال 1394 اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تا 25 سال دیگر وجود نخواهد داشت.
آیت الله میرعمادی ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) افزود: باید در این روز منزلت و جایگاه زن در اسلام به خوبی بیان شود.
وی با بیان اینکه زن اسلامی، انسانی دارای ایمان، عفاف و حجاب و رشد علمی و معنوی است، اظهار کرد: زن اسلامی مایه آرامش زندگی است و باید برای رسیدن به کمال، حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهد.
خطیب جمعه خرم آباد با مقایسه زن غربی و زن اسلامی گفت: زن غربی مظهر برهنگی، ابزار تبلیغ کالا و مظهر هیجان جنسی است ولی زن در اسلام مایه رشد و تعالی و رسیدن به کمال است.
وی با بیان اینکه حضور زنان در عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه با حفظ حجاب میسر است، افزود: منزلت زن در اسلام موجب تحکیم خانواده می شود در نتیجه زن در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است.
وی اظهار کرد: نتیجه زن غربی از هم گسستگی خانواده، بی بندوباری جامعه، آزارهای جنسی و بی حرمتی بین فرزند، زن و شوهر است.
امام جمعه خرم آباد افزود: زنان در جامعه ما با حفظ حجاب و عفاف در تمام عرصه ها حاضر هستند و امیدواریم با مطالعه های دقیق و الگوگیری از حضرت زهرا(س) این حضور ادامه یابد.
وی با اشاره به اردوهای راهیان نور گفت: این اردوها از کارهای ارزشمند و تاثیرگذار بوده و تاثیر فراوانی بر جوانان و آشنایی آنان با جنگ تحمیلی داشته است.
آیت الله میرعمادی برگزاری اردوهای راهیان نور را موجب انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های جدید دانست.
9872/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.