به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز پنجشنبه در دیدار کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با نماینده ولی فقیه در لرستان در دفتر امام جمعه خرم آباد افزود: حفظ منابع طبیعی یک تکلیف شرعی به شمار می آید.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: مردم باید نسبت به قطع درختان اعتراض کنند و اجازه ندهند به این منابع دست درازی شود.
وی تخریب منابع طبیعی را موجب قهر و غضب خداوند دانست و افزود: داشتن هوای پاک لازمه حیات بشری است لذا توسعه منابع طبیعی باید در دستور کار قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آیین نمادین درختکاری در برابر هجمه تخریب جنگل ها کافی نیست، گفت: نه تنها به فکر توسعه منابع طبیعی نیستیم بلکه درحال تخریب آنها هستیم.
وی با بیان اینکه عده ای سودجو به دنبال تخریب منابع طبیعی هستند، افزود: این منابع تنها با دستان مردم حفظ می شوند.
آیت الله میرعمادی تجاوز به منابع طبیعی را تجاوز به حقوق دیگران خواند و گفت: مماشات در صیانت از منابع طبیعی گناهی نابخشودنی است چراکه حیات انسان ها به منابع طبیعی بستگی دارد.
وی با تاکید بر جلوگیری از مصرف بی رویه آب و چاه های غیرمجاز افزود: درختکاری از ردیف مقدس ترین اعمال قرار گرفته و دین مبین اسلام ارزش والایی برای آن قائل شده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان قطع درختان را به منزله قطع حیات مردم دانست و گفت: کاشت گیاهان دارویی و غیر دارویی در لرستان در دستور کار قرار گیرد.
وی خواستار برخورد جدی سودجویان در عرصه منابع طبیعی شد و افزود: قانون تخریب منابع طبیعی باید اشد مجازات باشد تا کسی جرات آسیب رساندن به منابع طبیعی را نداشته باشد.
روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که نخستین روز این هفته روز ‌درختکاری است.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.