به گزارش خبرنگارایرنا،علی کورانی فر روز یکشنبه درنشست ساماندهی محلات محروم وکمترتوسعه یافته شهرستان بروجرد که درفرمانداری برگزارشد، اظهارکرد: محرومیت زدایی ازمحلات کمتر توسعه یافته و آسیب پذیرازاعمال صالح محسوب می شود که بسیج آن را برعهده گرفته است.
وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم مناطق محروم ازواجبات است، افزود: درخدمت به مردم این مناطق ازهیچ کوششی نباید دریغ کرد وهمه دستگاه های اجرایی باید دراین راستا فعالیت های لازم را انجام دهند.
معاون استاندارلرستان بیان کرد: درسال 97 برنامه های خوبی برای بازسازی بافت های فرسوده درنظرگرفته شده و سازمان هایی نیزبا بستن قرارداد برای بازسازی این مناطق فعال می شوند که نیازمند همکاری دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز، تلفن هستند.
کورانی فراضافه کرد: ایجاد کمپ های ترک اعتیاد به صورت ویژه و با امکانات خاص می تواند به رفع آسیب پذیری مناطق محروم کمک ویژه ای کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجرد نیزدراین نشست گفت: 500 خانوار زیر خط فقر مطلق درمحلات کمتر توسعه یافته و آسیب پذیر شهرستان بروجرد شناسایی و مورد حمایت های مالی و معنوی قرار دارند.
سرهنگ مجید سوری افزود: دراین راستا تامین مسکن ودرمان این خانوارها مد نظر قرار دارد و با توضیح بسته های غذایی به صورت دوره ای به خصوص در برخی از ایام سال از این خانواده ها حمایت می شود.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 36 مسکن برای محرومان مناطق کمترتوسعه یافته بروجرد توسط بسیج شهرستان ساخته شده است، بیان کرد: امیدواریم که سایردستگاه ها ونهادها برای یاری رساندن به محرومان بسیج شهرستان را کمک کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد اضافه کرد: نیروهایی را برای شناسایی، بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات محلات کمترتوسعه یافته شهرستان بروجرد مشخص شده است.
سرهنگ سوری بیان کرد: پنج کمیته آموزش، اشتغال، فرهنگی، درمان و کمیته زیرساخت ها با مسولیت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان و شهرداری بروجرد تشکیل شده است تا بتوانیم مسائل و مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته را پیگیری و برطرف کنیم.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.