به گزارش ایرنا غلامعلی رخشانی مهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پارسال 146روستای سیستان بلوچستان برق دار شدند اظهار داشت: هم اینک بر اساس سرشماری سال 90 هیچ روستای بالای 10 خانوار استان بدون برق نیست که این افتخاری برای این مجموعه محسوب می شود.
وی افزود: هم اینک در بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله چابهار، کنارک، زرآباد، نیکشهر، قصرقند و پنج شهر منطقه سیستان حتی روستایی با سه خانوار جمعیت بدون برق نیست.

*** وجود 36 هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در سیستان و بلوچستان
مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان وبلوچستان گفت: هم اینک حدود 36 هزار کیلومتر شبکه توزیع برق با بیش از 22 هزار دستگاه ترانسفورماتور در استان وجود دارد.
رخشانی مهر شمار مشترکان برق در سیستان و بلوچستان را 750 هزار اشتراک ذکر کرد و گفت: پراکندگی و فاصله نقاط یکی از چالش های استان در زمینه برق رسانی است.
وی ادامه داد: 27 درصد انشعابات سیستان و بلوچستان حاصل فعالیت چهار سال اخیر این شرکت است.
وی کاهش تلفات فنی برق از 28 درصد به 12 و نیم درصد کنونی را از موفقیت های شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

***کاهش تعرفه برق در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان
وی گفت: هیات دولت با پیگیری های استاندار با کاهش کاهش تعرفه برق در شهرهای مختلف استان از یک ماه تا 9 ماه به تناسب گرمسیری موافقت کرد.
وی ادامه داد: به موجب این تصمیم تعرفه نوع گرمسیر (1) برای شهرهای چابهار، کنارک، نگور و دشت یاری با دوره زمانی 9 ماهه (اول فروردین تا پایان آذر) و شهرهای ایرانشهر، دلگان، بزمان و سیستان (زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند) با دوره زمانی 6 ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) تعیین شد.
وی ادامه داد: همچنین تعرفه نوع گرمسیر (2) شامل شهرهای جالق، سیرگان و ایراندگان با دوره زمانی سه ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد)، تعرفه نوع گرمسیر (3) برای شهرهای میرجاوه، روتک، گورین، نصرت‌آباد، سراوان، سوران و مهرستان با دوره زمانی سه ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد)، تعرفه نوع گرمسیر (1) و (3) برای شهرهای نیکشهر، قصرقند، فنوج، بنت و اسپکه با دوره‌های زمانی 6 ماهه (اول اردیبهشت تا پایان مهر) و سه ماهه (فروردین، آبان و آذر) و شهرهای سرباز و راسک با دوره‌‌های زمانی 6 ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) و یک ماهه (مهر) و تعرفه نوع گرمسیر (4) شامل شهرهای زاهدان و خاش با دوره زمانی سه ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد) تعیین شد.
وی تاکید کرد: کاهش تعرفه برق به معنای افزایش برق مصرفی نیست.
وی با اشاره به اهمیت کاهش افت ولتاژ برق گفت: برای جلوگیری از کاهش افت ولتاژ برق باید شبکه های انتقال فوق توزیع در سیستان و بلوچستان ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از افت ولتاژ کاذب به دلیل ایراد در شبکه خانگی است که بخش عمده آن با احداث خط 63 ولت و خطوط برق مرتفع می شود.
رخشانی مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت برق رسانی به روستاها این شرکت سال گذشته 540 میلیارد ریال از منابع داخلی سرمایه گذاری در این بخش انجام داده است.

*** سرمایه گذاری 6 هزار و 700 میلیون ریالی برق در سیستان و بلوچستان
وی گفت: شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در چهار سال گذشته 6 هزار و 700 میلیون ریال در این بخش سرمایه گذاری کرده است.
وی خسارت سال گذشته بلایای طبیعی نظیر سیل و توفان را به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان 40 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی با بیان اینکه کمبود برق در سیستان و بلوچستان وجود ندارد گفت: عملیات ساخت یک نیروگاه 300 تا 500 مگاواتی به زودی آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: 2 نیروگاه سایت ستاد بحران و فضای سبز شهرداری زاهدان تا 10 روز آینده در زاهدان به بهره برداری می رسد.
رخشانی مهر اظهار داشت: هم اینک هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و 500 خانواده روستایی سیستان و بلوچستان در برنامه نصب نیروگاه خورشیدی قرار دارند.
وی افزود: همچنین محدودیتی در راه اندازی نیروگاه خانگی برق خورشیدی با ظرفیت تولیدی پنج کیلو وات درساعت و خرید تضمینی آن توسط شرکت توزیع برق منطقه ای استان وجود ندارد.
وی گفت: سال گذشته سه بخش مراکز آموزشی، فرهنگی، ادارات بهداشت و درمان و پارک های سیستان و بلوچستان هزار و 410 میلیارد ریال یارانه در زمینه برق دریافت کرده اند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.