کامران سبزیان روز شنبه در نشست با خبرنگاران در محل شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به افتتاح بیمارستان آیت الله بروجردی در اردیبهشت ماه سال آینده افزود: زیرساخت های آموزشی شدن بیمارستان آیت الله بروجردی باید فراهم شود تا بتوانیم مشکلات درمانی و بهداشتی شهرستان بروجرد را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه جانمایی MRI بیمارستان آیت الله بروجردی هنوز انجام نشده است، اظهارکرد: دستگاه سی تی اسکن این واحد درمانی در حال نصب است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بروجرد مشاهده نشده وشهروندان نیز برای پیشگیری از شیوع این بیماری باید مرغ و تخم مرغ را به صورت پخته استفاده کنند و از شکار پرندگان پرهیز کنند و با رعایت اصول بهداشتی و شست و شوی مداوم دست ها از شیوع این بیماری جلوگیری نمایند.
سبزیان اضافه کرد: تیم های ویژه ای برای کنترل فعالیت های رستوران ها واغذیه فروشی ها به صورت شبانه روزی برای رفاه حال مسافران نوروزی ایجاد و از 29 اسفند تا 13 فروردین کشیک دامپزشکی مرکز بهداشت طالقانی بروجرد برای ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران نورزی دایر است.
وی ادامه داد: به مطب های پزشکان نیزاعلام شده که زباله های عفونی خود را به بیمارستان های چمران و امام خمینی (ره) بروجرد تحویل دهند تا بی خطر سازی انها به صورت رایگان انجام شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تاکید کرد: بروجرد دارای 11 مرکزسلامت شهری، 18 پایگاه سلامت روستایی و 83 خانه بهداشت در روستاها است.
سبزیان گفت: سه بیمارستان دولتی و یک بیمارستان تامین اجتماعی و 2 مرکز جراحی محدود با 200 پزشک عمومی 180 متخصص در حال حاضر به شهروندان بروجردی خدمات ارائه می دهند.
وی گفت: درسال جاری 129 هزار تن به اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان مراجعه که از این تعداد 15 هزار و 789 تن بستری شده اند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان بروجرد اظهارکرد: همچنین 2 هزار تن به دلیل بیماری قلبی به مراکز درمانی بروجرد ارجاع شده اند که برای یکهزار و 856 تن آنژیوگرافی و 38 مورد جراحی قلب باز انجام شده است.
سبزیان اضافه کرد: 86 درصد تخت های بیمارستان امام خمینی(ره) همواره به شهروندان خدمات ارائه می دهند.
وی با انتقاد از اینکه مطالبات بیمه ای به شبکه بهداشت از حدود یک سال پیش پرداخت نشده است، بیان کرد: در حال حاضر شبکه بهداشت و درمان بروجرد 300 میلیارد ریال بدهی اداری و دارویی وهمچنین یک هزارو100 میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد.
6052/7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.