به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت گاز لرستان در این آئین که در محل روستای حاجی آباد دورود برگزار شد، گفت: این روستاها شامل حاجی آباد، احمد آباد، سفیدکن، یکدانگ، قلعه بهاء الدین، ده حاجی، بهزاد آباد و عربان از توابه بخش سیلاخور دورود و روستاهای قرق و ولیان از توابع بخش مرکزی بروجرد می باشند.
رضا لطفعلیان با بیان اینکه این طرح 900 خانوار را از نعمت گاز بهره مند خواهند شد، افزود: برای اجرای این طرح 35 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح دی ماه سال گذشته آغاز شد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح 40 کیلومتر شبکه پلی اتیلن، 6 کیلومتر خط تغذیه هشت اینچ، نصب یک دستگاه TBS و 800 علمک جهت اشتراک پذیری خانوارها استفاده شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح بزرگ 2 مورد عبور از جاده دورود به بروجرد، یک مورد عبور از رودخانه و چندین مورد عبور از جاده های روستایی وجود داشته است.
وی درخصوص برنامه توسعه شبکه گاز برای تکمیل گازرسانی به روستاهای باقیمانده بخش سیلاخور دورود گفت: با افزایش تقلیل فشار ایستگاه CGS زرگران از 20هزار به 50هزار مترمکعب در ساعت در اواخر سال 95 و ابتدای سال جاری به اجرا درآمد که این ارتقا، راه را برای گسترش شبکه گاز جهت گازدار نمودن روستاهای باقیمانده هموار خواهد کرد.
لطفعلیان با بیان اینکه گازرسانی به شهر چالانچولان از سال 80 آغاز شد، افزود: در پنج سال اخیر شرکت گاز استان و اداره گاز دورود توجه ویژه ای به بخش سیلاخور دورود داشته است.
وی اضافه کرد: تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز در چند سال اخیر از پنج روستا به 34 روستا افزایش یافته است.
وی گفت: گسترش گازرسانی به هشت روستای سیلاخور زمینه رشد و توسعه اقتصادی منطقه که برگ زرین دیگری از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
7268/3022
خبرنگار: میلاد باقری**انتشار دهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.