خدانظر دریکوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آلودگی هوا در سطح شهرستان های پلدختر و رومشکان در وضعیت خطرناک اعلام شده است و در این راستا مدارس شیفت عصر این شهرستان ها تعطیل است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان می گوید: وضعیت کیفی هوای شهرستان های پلدختر، کوهدشت و رومشکان به دلیل بروز پدیده ریزگردها در شرایط خطرناک قرار دارد.
مهرداد فتحی بیرانوند افزود: هوای شهرستان پلدختر با 10 برابر حد مجاز و شهرستان های کوهدشت و رومشکان با 6 برابر حد مجاز در شرایط خطرناک قرار دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان های دوره چگنی، خرم آباد و سلسله نیز با آلودگی 2 برابر حد مجاز در شرایط ناسالم قرار دارند، گفت: وضعیت هوای شهرستان های دورود، بروجرد و ازنا در شرایط سالم قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان کانون این گرد و غبار را کشور عراق اعلام کرد و افزود: شهروندان از فعالیت هایی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.
وی از شهروندان خواست تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منازل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند و سفرهای غیر ضروری در سطح شهر را کاهش دهند.
فتحی بیرانوند گفت: بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نمایند.
وی به مدیران مدارس و مهدهای کودک توصیه کرد که تمام فعالیت های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مقاطع تحصیلی مدارس را حذف کنند.
وی به عموم شهروندان توصیه کرد به اندازه کافی آب بنوشند تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان، اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: شهروندان در این ایام از شیر، میوه جات و سبزیجات بیشتر استفاده کنند.
امروز به دلیل بارش سنگین برف در برخی شهرستان های استان در مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستان های سلسله و دلفان، مدارس ابتدایی و راهنمایی نوبت صبح ازنا، تمام مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان الیگودرز و مدارس نوبت صبح منطقه بیرانشهر و زاغه خرم آباد به دلیل بارش سنگین برف تعطیل شدند.
7274/6060
خبرنگار: مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.