علی شاهرودی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: صدوراین تعداد پروانه بهره برداری زمینه اشتغال 270 تن درواحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان را فراهم می کند.
وی اظهارکرد: حجم سرمایه گذاری صاحبان این تعداد واحد صنعتی بهره برداری شده 2 میلیارد و 190 میلیون ریال است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد اضافه کرد: در صورت حمایت از تولید داخلی و آسان سازی فرایند راه اندازی کسب و کار صنعتی، دستیابی به اهداف ترسیم شده شعارسال را امکان پذیر می کند به طوری که معضل بیکاری و نبود فرصت های شغلی برای جوانان را مرتفع خواهد کرد.
شاهرودی بیان کرد: همچنین دراین مدت در راستای حمایت از جویندگان کار با همکاری اداره تعاون 260میلیارد ریال وام در قالب طرح شغل پایداربرای وا
حدهای صنعتی بروجرد در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: سهم استان لرستان از وام اداره تعاون بنام اشتغال پایدارچهارهزارو 630میلیارد ریال بوده که سهم بروجرد 600میلیارد ریال است و باید توسط
دستگاه های تعاون، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و صنعت متقاضیان به بانک معرفی شوند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد تاکید کرد: دربخش صنعت 260میلیارد ریال تاکنون درنظرگرفته شده تا متقاضیان واحدهای تولیدی صنعتی و اصناف به بانک معرفی شوند.
شاهرودی گفت: پرونده واحدهایی که مبلغ وام آنها بالای 2میلیارد و پانصد میلیون ریال از سوی ادارات کل استان پیگیری می شوند.
وی ازپرداخت وام 500میلیون ریالی بانک پاسارگاد به مشاغل خانگی خبرد اد و افزود: افرادی که دارای کارت مشاغل خانگی از فنی حرفه ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند می توانند با تکمیل مدارک خود از این وام با سود پایین استفاده کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان بروجرد درسال های نه چندان دورقطب صنعت استان وشهرستان تولیدی وصنعتی لرستان به شمارمی آمد و همواره ازجایگاه ویژه ای دربحت تولید و صادرات انواع کالاها برخورداربود اما اکنون تنها حدود 60 درصد540 واحدهای صنعتی آن نیمه فعال وفعال هستند.
7273/6052 خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.