مصطفی مصطفی وند شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درفصل زمستان که وارونگی هوا وجود دارد خطرآلایند گی هوا بیشترمی شود که اقدامات لازم برای بی خطرکردن آلایندگی این واحدها انجام شده است.
وی اظهارکرد: واحد هایی که اقدام به رفع آلایندگی واحد صنعتی خود نمایند مشمول عفومالیات برعوارض آلایندگی خواهند شد.
رئیس اداره محیط زیست بروجرد اضافه کرد: آلایندگی هوا درفصل زمستان به واسطه استفاده ازسوخت های غیرپاک افزایش می یابد و واحد های صنعتی کوچک و بزرگ با استفاده ازسوخت های غیرپاک باعث آلودگی هوا می شوند.
مصطفی وند با اشاره به اینکه صاحبان صنایع بزرگ و کوچک شهرستان برای جلوگیری ازافزایش آلایندگی هوا ازسوخت های پاک استفاده کنند، بیان کرد: استفاده ازسوخت چوب در واحد های صنعتی چوب بری و استفاده ازگازوئیل و سوخت های دیگرباعث آلایندگی زیاد می شود.
****
رئیس اداره محیط زیست بروجرد با اشاره به سرشماری پاییزپستانداران شاخص منطقه شکار و صید ممنوع گرین گفت: این سرشماری با مشارکت اداره محیط زیست الشتربا استفاده از تجهیزات کامل و دوربین های چشمی مجهز انجام شد.
وی اظهارکرد: سرشماری از طریق مشاهدات عینی حیوانات و یا از روی رد پا و فضولات حیوانی انجام شد که دراین سرشماری کل و بز، گرگ و روباه، خرگوش و جوجه تیغی، گراز، حفارو شغال روئیت و سرشماری شد.
وی اضافه کرد: آمارکلی این سرشماری قابل انتشارنیست و دراختیاراداره کل محیط زیست استان لرستان قرارخواهد گرفت.
شهرستان بروجرد دارای حدود 530 واحد صنعتی کوچک و بزرگ می باشد.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.