به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این دوره 11 کارگاه آموزشی برگزار شد که هدف عارضه‌یابی، تقویت و توسعه شرکت‌های صنعتی و کارآفرینی و معرفی ظرفیت‌های منطقه‌ای بود که یکی از این دوره ها کارگاه آموزشی خوشه های صنعتی بود که توسط رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان ارائه شد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای کارآفرینی، صنعت جنوب غرب کشور سازمان بسیج مهندسین صنعتی به مدت 2 روز در خرم‌آباد با حضور استان‌های همدان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان برگزار شد.

بختیار رازانی افزود: در کارگاه آموزشی خوشه های صنعتی ابتدا کلیاتی راجع به وظایف شرکت شهرکهای صنعتی و همچنین آماری از تعداد شهرکهای صنعتی استان و امکانات زیر ساختی شهرکها و سپس مطالبی از قبیل تعریف خوشه صنعتی، شرایط پیدایش و توسعه خوشه، چگونگی شکل گیری خوشه ها، مشخصه های یک خوشه صنعتی و ذینفعان و بازیگران خوشه و زیرمجموعه های خوشه ارائه شد.

وی گفت: در استان لرستان حدود 15 خوشه صنعتی شناسایی شده که شامل سنگ، گلیم و جاجیم، تولید و فرآوری عسل، گیاهان دارویی، پلاستیک، صنایع دستی، فرش دستباف، پودر میکرونیزه، آرد، محصولات بتنی، آب معدنی، شیلات، نخود و حبوبات، شن و ماسه، گردشگری، می باشد.

رازانی در ادامه اضافه کرد: از این تعداد خوشه صنعتی تعداد 2 خوشه صنعتی سنگ و جاجیم و گلیم در حال توسعه می باشند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان به مزایا و صرفه های ناشی از خوشه ها اشاره کرد و گفت: جذب شرکت‌های خدماتی، جذب حمایت نهادهای دولت، ایجاد جذابیت برای مشتریان، تأمین کنندگان و نیروی کار، بازاریابی مشترک، برگزاری نمایشگاه، مبارزه با محدودیت‌های قانونی ملی و بین‌المللی، خدمات فناوری مشترک از مزایای ایجاد خوشه صنعتی می باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 809326
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.