به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا عصاری شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری شمال خوزستان افزود:پارسال 16 میلیارد ریال قرارداد مرتبط با صنعت در شمال خوزستان منعقد شد که امیدواریم با فعالیت های انجام شده نیاز پژوهشی منطقه برآورده شود.
وی با بیان اینکه برای ایجاد یک اقتصاد دانش بنیان مسولان کشور باید زیرساخت های لازم را فراهم کنند زیرا نبود زیرساخت مناسب و بودجه کافی برای بخش پژوهشی به عدم توازن منجر شده افزود:در حال حاضر بودجه پژوهشی تنها به دانشگاه های خاصی اختصاص می یابد.
عصاری به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری شمال خوزستان در دزفول اشاره کرد و گفت:این نمایشگاه شامل 50 غرفه نسبت به پارسال 30 درصد رشد داشته است.
رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول با بیان اینکه پیش از این تلاش وانرژی دانشجویان بکار گرفته نمی شد ولی اکنون با تلاش و تعامل صورت گرفته تلاش دانشجویان کاربردی شده است ابراز امیدواری کرد: تلاش دانشجویان بیش از پیش منجر به فناوری وتولید ثروت شود.
وی افزود:سازمان آب وبرق خوزستان به فعالیت های پژوهشی ورود کرده که امیدواریم این فعالیت ها و همکاری با مراکز آموزش عالی تداوم یابد.
عصاری اضافه کرد:کشورهای پیشرفته ای که از نعمت نفت وگاز برخوردار نیستند با توسعه فناوری از وضعیت اقتصادی پایداری برخوردارند.
نمایشگاه هفته پژوهش وفناوری شمال خوزستان از امروز تا 23 آذرماه در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برپاست.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.