به گزارش ایرنا ، مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پرنده به علت ضعف عمومی و از بین رفتن بیشتر شاه پرهای ثانویه در مرکز قرنطینه پاسگاه محیط بانی کلدر نگهداری شد.
وی بیان کرد: این پرنده پس از سه ماه تیمار و مراقبت های لازم توسط کارشناس دامپزشکی این مرکز و پس از بهبودی کامل ، بعد از حلقه گذاری، درج مشخصات بیومتری و ثبت موقعیت جغرافیایی محل رهاسازی، در منطقه جنگلی سر مرغ رها سازی و به دامن طبیعت بازگشت.
فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه از زمان تاسیس این مرکز قرنطینه حیات وحش کلدر، حیات وحش زیادی پس از تیمار و مراقبت در طبیعت رهاسازی شده اند، تجهیز این مرکز از نظر امکانات سخت افزاری را یک ضرورت برشمرد.
عقاب طلایی پرنده شکاری است و جز گونه‌های جانوری حمایت شده از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست به شمار می‌‌آید که در سراسر زاگرس و البرز زندگی می‌کند.
عقاب طلایی نام خود را از پرهای طلایی و برنزی تاج، سر و پشت گردنش گرفته است،قهوه‌ای تیره است و از دور به سیاهی می‌زند.
طول بال‌های این عقاب بیش از 2 متر است و می‌تواند تا وزن هفت کیلوگرم را از زمین بلند کند. عقاب طلایی تنها با یک جفت دیده می‌شود و تک همسر است و احتمالا تا پایان عمر پیوند جفت‌ها برقرار می‌ماند.
این جانور در امتداد دو رشته کوه‌ البرز و زاگرس و کویرهای مرکزی سکونت دارد. ماده این پرنده از نر بزرگ‌تر است و جز این تفاوتی ندارند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.