به گزارش ایرنا موسی خادمی روزپنجشنبه درحاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، طرح های درحال اجرا افزود: یکی از طرح های مهم استان و بروجرد طرح سد ابسرده است که بیش از30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه حجم اعتبارات تزریق شده به این طرح تاکنون کافی نبوده درسال جاری اعتبارلازم تزریق تخصیص داده می شود.
به گفته وی امسال 68 میلیارد ریال اعتباربرای تکمیل سد آبسرده درنظرگرفته شده که کافی نیست و مسئولان باید برای جذب اعتبارات بیشتر برای تکمیل این سد تلاش کنند.
استاندارلرستان با اشاره به سابقه طولانی بروجرد در صنعت نساجی کشور بیان کرد: واحد رنگرزی این کارخانه با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی احداث و اماده بهره برداری است که نیازبه حدود 30 میلیارد ریال اعتبارسرمایه در گردش دارد که به زودی به این واحد نیز اختصاص داده خواهد شد.
خادمی اضافه کرد: واحد نساجی بروجرد یکی از صنایع بزرگ، صاحب برند و مشهورکشوراست براین اساس باید در حوزه بازار فروش و نیروی انسانی ارتقا یابد تا این واحد تولیدی به جایگاه واقعی خود در کشور دست پیدا کند.
وی ادامه داد: پتانسیل لازم دراین کارخانه برای 2 برابرشدن ظرفیت فعلی تولید وجود دارد و این راستا اقدامات لازم در حال اجرا شدن است.
استاندار لرستان گفت: مهمترین موضوع این کارخانه تولیدی جایگزین کردن ماشین های نوبا تکنولوژی واجرای طرح توسعه است که با انجام این اقدامات میزان تولید واشتغال آن افزایش می یابد.
خادمی تاکید کرد: مکاتباتی نیز در راستای برطرف نمودن مشکلات تسهیلات این واحد تولیدی انجام شده است.
وی با اشاره به بیمارستان 220 تختخوابی آیت الله بروجردی گفت: این بیمارستان بیش از90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تلاش داریم به طورکامل دردهه فجر به بهره برداری برسد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه توزیع پزشک درسطح مراکز درمانی وبیمارستان های استان براساس جمعیت و نیاز شهروندان انجام می شود، گفت: برای تامین نیروی متخصص بیمارستان آیت الله العظمی بروجردی پیگیری هایی با وزارتخانه در حال انجام است.
خادمی افزود: پل رودکی و یا شهدای دانش آموزدر بروجرد نیز یک طرح خاص است و امسال نیز حدود 42 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافته است و 22 میلیارد ریال دیگر به این طرح اختصاص داده شده ودر سال آینده به بهره برداری می رسد.
خادمی با اشاره به طرح سد شهید بروجردی بیان کرد:این سد به دلایلی اعتبارات آن مسدود شده بود که با رایزنی های انجام شده اعتبارمورد نیاز آن ازسال آینده جاری خواهد شد ونیازشهرستان بروجرد به منابع آبی پایدار را برای صنعت و کشاورزی مرتفع خواهد کرد.
وی همچنین دربازدید ازواحد تولیدی سیلیکون متال بروجرد دراشترینان اظهارکرد: این طرح تاکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ظرفیت خوبی برای ایجاد شهرک صنعتی سیلیکون متال در این شهرستان خواهد بود.
استاندار لرستان ادامه داد: شهرک سیلیکون متال و زاگرس خودرو باید به شهرک صنعتی وصل شوند تا بتوانند ظرفیت مناسبی برای توسعه شهرستان باشند.
خادمی اضافه کرد: عظیم خودرو بروجرد زیرساخت های خود را برای تولید خودروی فوتون ایجاد کرده است و مقرر شده که دستگاهها تا اسفند ماه نصب شوند و تولید خودرودر این شرکت ازابتدای سال آینده شروع شود.
وی گفت: شهرستان بروجرد از یک بافت تاریخی مهم برخورداراست که نیاز به یک برنامه ریزی جدی دارد، یکی از مهمترین خانه های تاریخی بروجرد بیت آیت الله بروجردی است که افتخار شیعیان است.
وی تاکید کرد: مطالعات آزاد سازی حریم بیت آیت الله بروجردی به زودی انجام خواهد شد و فرصتی برای بازدید گردشگران داخلی وخارجی و گردشگران مذهبی خواهد بود.
خادمی با اشاره به احداث فرودگاه بروجرد گفت: درقانون مصوب شده و امسال یک ردیف اعتباری دارد آنچه که دولت باید پرداخت کند تملک اراضی است.
وی ادامه داد: احداث فرودگاه ازطرف بخش خصوصی انجام خواهد شد براین اساس مسئولان باید در این راستا تلاش های لازم را انجام دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان آیت الله العظمی بروجردی حدود ۱۰ سال پیش کلنگ زنی شده وهم اکنون ۹۵ درصد تجهیزات آن نصب شده است و دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
کوروش ساکی افزود: راه اندازی بخش سی تی اسکن و mri این بیمارستان درحال پیگیری است و دستگاه سی تی اسکن تا یک ماه دیگر نصب می شود.
وی بیان کرد: تا کنون250 میلیارد ریال تجهیزات دراین بیمارستان نصب شده اما برای سایرتجهیزات تقاضای 250 میلیارد ریال نیز داده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: 11 آذرماه جاری کارتست بیمارستان با انتقال بخش داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) بروجرد به این بیمارستان انجام خواهد شد و فعالیت آن با ۴۰۰ نیروی درمانی و۴۵نیروی خدماتی آغاز می شود.
ساکی ادامه داد: با توجه به زلزله های اخیر بروجرد و مشکلات بیمارستان های فعلی به زودی بخش داخلی بیمارستان چمران به این بیمارستان جدید انتقال داده می شود تا مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به توزیع پزشک درشهرستان بروجرد افزود: توزیع پزشک براساس جمعیت صورت می گیرد و تقریبا یک چهارم پزشکان استان در بروجرد هستند.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بروجرد پزشک متخصص قلب زنان وجود ندارد و این یک نیازجدی برای شهرستان است.
عباس گودرزی بیان کرد: برای بیمارستان آیت الله بروجردی باید سهمیه ویژه ای درنظرگرفته شود زیرا تابلوی این بیمارستان فوق تخصصی است.
وی اضافه کرد: انتظار می رود توازن دراین میان برقرار شود و برای بیمارستان درخواست نیرو شود.
نماینده مردم بروجرد واشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود نیروهای تخصصی برای این شهرضروری است و باید مسئولان این مهم را در دستور کار قرار دهند.
7273/7190 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.