به گزارش خبرآنلاین لرستان، رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان با حضور در این نمایشگاه، ضمن بازدید و نظارت بر امور غرفه های برپا شده، در مصاحبه ای با خبرنگاران به تشریح و تببین آموزشهای فنی و حرفه ای و هدف از شرکت این اداره کل در نمایشگاه پرداخت.

قلاوند اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان مسؤولیت کمیته کارآفرینی استان را نیز بر عهده دارد و با برپایی چهارغرفه در این نمایشگاه شرکت کرده است که در یکی از این غرفه ها دوره آموزشی کوتاه مدت مختلفی از جمله آشنایی با کارآفرینی را ارائه می دهد.

وی افزود: با استفاده از فرصت حضور اقشار مختف در نمایشگاه، یکسری از دوره های آموزشی بصورت آموزشهای کپسولی کوتاه مدت ارائه داده می شود تا با معرفی مختصر دوره ها، انگیزه لازم در شرکت کنندگان برای حضور در کارگاههای آموزشی اصلی این رشته ها ایجاد شود.

قلاوند بیان داشت: مرکزعلمی کاربردی شهرستان خرم آباد نیز که تحت پوشش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان می باشد با برپایی 2 غرفه در زمینه طراحی دوخت و خیاطی لباسهای سنتی در این نمایشگاه حضور یافته است.

رحمن قلاوند با اشاره به نامگذاری سال ازسوی مقام معظم رهبری (مدظله) به سال اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: نیروی توانمند بومی مهمترین زیرساخت مورد نیاز برای رشد اقتصادی است و ما در حوزه ی آموزشهای فنی و حرفه ای تمام تلاش خود را مصروف توانمندسازی شرکت کنندگان در دوره های مهارتی خواهیم کرد.

وی هدف از حضور این اداره کل را در این نمایشگاه را در وهله اول ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: متاسفانه حدود 80% دانش اموزان استان در رشته های نظری مشغول به تحصیل می باشند و امیدواریم با کمک مسؤولین ساعی و پرتلاش اداره کل آموزش و پرورش استان، این نسبت را به سمت ارتقاء آموزشهای فنی و حرفه ای در حوزه ی دانش آموزی سوق دهیم و با تشریح کارکردها و فواید آموزشهای فنی و حرفه ای زمینه جذب حداکثری افراد بویژه دانش آموزان دوره متوسطه را فراهم آوریم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800151
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.