به گزارش ایرنا حجت السلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی و پایان عمرشجره خبیثه داعش در منطقه افزود: مقاومت اسلامی به برکت خون شهدای مدافع حرم خط بطلانی برسیطره جهنمی داعش درمنطقه کشید و توطئه شوم دشمنان برای تجزیه عراق و سوریه و رسیدن به مرزهای ایران اسلامی را با شکست بزرگی مواجه کرد.
به گفته وی 143 کشورجهان و به همراه صهیونیسم بین المللی و حامیان منطقه ای آنها داعش را برای مقابل با اسلام و به آشوب کشیدن منطقه ایجاد کردند و جنایات بزرگ و بی سابقه ای را در طول تاریخ بشریت رقم زدند.
خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به اینکه شکست داعش درمنطقه یک امداد الهی بود، اظهارکرد: دشمن همواره به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان است وبراین اساس نباید هیچ گاه از توطئه های شوم آنها غافل شویم و همواره باید آمادگی خود را در برابر استکبار جهانی وحامیان آنها حفظ کنیم.
حجت السلام والمسلمین ترابی با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: بسیج در طول عمربا برکت انقلاب اسلامی همواره خدمات شایانی به نظام و ملت ایران ارائه کرده است.
وی اضافه کرد: بسیج ازملت ایران اسلامی به وجود آمده و هم اکنون مقدس ترین واژه در بین مردم های جهان و ایران اسلامی است.
امام جمعه بروجرد گفت: راز و رمز پیروزی بسیج درانقلاب اسلامی ایران مردمی بودن آن است و اگر سازمان بسیج با تدبیرامام خمینی(ره) پایه ریزی نمی شد انقلاب دچارخلا می شد.
حجت السلام والمسلمین ترابی افزود: بسیجیان دردوران دفاع مقدس وسازندگی کشوربعد از جنگ تحمیلی خدمات بزرگی به ملت ایران ارائه کردند.
وی اظهارکرد: کنترل و سرکوب آشوب های دهه 60، حوادث کوی دانشگاه و حوادث سال 88 از جمله وقایعی بود که با حضوربه موقع بسیج درصحنه خنثی شد.
خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به وقوع چندین زلزله در24 ساعت گذشته درشهرستان بیان کرد: زلزله یک حادثه طبیعی است که با توجه به پیشرفت های علمی بشر تاکنون هیچ کس نتوانسته زمان و مکان آن را پیش بینی کند.
حجت السلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: بشرتنها کاری که در مقابل زلزله می تواند انجام دهد حفظ آمادگی در مقابل زلزله با آموزش همگانی ومقاوم سازی بناها است.
وی ادامه داد: درمواقع زلزله وبحران باید آرامش خود را حفظ کنیم و ازایجاد رعب و وحشت و دامن زدن به شایعات خودداری کنیم.
امام جمعه بروجرد گفت: در جریان زلزله اخیر هجوم مردم با وسایل نقلیه به خیابان های شهر باعث ترافیک شدید شد و خودروهای امداد رسان امکان امداد رسانی را در صورت لزوم نداشتند که باید به این موضوع توجه شود و مردم با حفظ آرامش ترافیک ایجاد نکنند.
حجت السلام والمسلمین ترابی افزود: در مواقع اضطراری و زلزله مردم اخبار خود را از مراجع قانونی و مدیریت ستاد بحران فرمانداری بروجرد دریافت کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.
7273/7190 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.