به گزارش ایرنا خدانظر دریکوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح همگام با قرآن در مدارس دوره اول متوسطه با هدف تقویت انس با قرآن کریم، ارتقاء توانایی درک مفاهیم قرآنی، بهره گیری از آیات قرآن کریم در زندگی و گفت و گوهای روزانه، تقویت روان خوانی قرآن کریم ودرگیر کردن دبیران در آموزش و توسعه فرهنگ قرآن در مدارس اجرا می شود.
وی بیان کرد: یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش رویکرد قرآنی است و بر همین اساس در دوره اول متوسطه طرح همگام با قرآن به طور جدی اجرا می‌شود و علاوه بر ساعات رسمی تدریس کتاب قرآن، دانش‌آموزان در تمامی ساعات درسی سه دقیقه اول کلاس را به قرائت یک آیه از قرآن همراه با ترجمه آن اختصاص می دهند.
دریکوند به تهیه لوح های قرآن برای کلیه کلاس ها اشاره کردو افزود: درابتدای شروع فعالیت هر کلاس یک صفحه از لوح ها همراه با ترجمه آن خوانده می شود.
وی اصول حاکم بر طرح همگام با قرآن را توجه و بهره گیری از شیوه های متنوع، روش های مناسب و جذاب، توجه به محوریت دانش آموزان و مدیریت و رهبری معلم، مشارکت خانواده ها و اولیای مدرسه در فرآیند اجرا، تاکید بر تشویق و امید آفرینی، توجه به تفاوتهای فردی و پرهیز از ایجاد فضای کسالت آور و خسته کننده و ایجاد فضایی شاد و منعطف عنوان کرد.
در حال حاضر 320 هزار دانش آموز در چهار هزار و 200 مدرسه در24 شهرستان منطقه سطح استان مشغول تحصیل هستند.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.