به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در بازدید از پروژه‌های شهرستان دلفان اظهار داشت: یکی از پروژه‌های خوبی که در آینده بیشتر اجرایی خواهد شد طرح مشارکتی آسفالت معابر روستایی بوده که بین دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: از طریق قیر رایگانی که در بودجه پیش‌بینی شده است معابر روستایی آسفالت می‌شوند و خوشبختانه در این شهرستان ۳۰ روستا شروع شده که ده مورد از آنها به اتمام رسیده است.

دکتر خادمی با بیان اینکه امروز یک روستا به نمایندگی از مابقی افتتاح شد، به بازدید از پروژه مهم سد معشوره اشاره کرد و گفت: این سد در مقطعی شروع و بعدها به دلایل مختلفی متوقف شد که هم اکنون نیز موضوعات مهمی را دارد و باید مورد بررسی قرار گیرند.

استاندار لرستان نحوه انتقال و تخصیص بین شهرستان‌های مسیر و تولیدکننده را از جمله موضوعات مطرح شده این سد عنوان کرد و افزود: باید این مسائل مورد بررسی قرار گرفته و آنها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این موضوعات داخلی و قابل حل است، ادامه داد: البته موضوع اصلی اینست که بتوانیم در ابتدا تخصیص آب مناسبی را برای این پروژه بگیریم و در مرحله بعدی تامین منابع برای این کار داشته باشیم.

دکتر خادمی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد قطعا باید این موضوعات را پیگیری کنیم و زمانی برای شروع کار جدید نمی‌توان تعیین کرد چراکه نیازمند مذاکره با مجموعه وزارت نیرو و پیمانکار است.

استاندار لرستان با تقدیر از فعالیت‌های قرارگاه خاتم در استان گفت: علی‌رغم اینکه منابع مالی آنها تامین نشده تا به حال اقدامات خیلی خوبی انجام و خدمات در خوری ارائه داده‌اند.

وی تصریح کرد: به هر حال تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با این سد نیازمند بررسی و مذاکره بیشتر است که باید انجام شود.

دکترخادمی با بیان اینکه پروژه مهم سد تاج ‌امیر نیز در حال کار بوده و پیشرفت فیزیکی خوبی هم دارد، اضافه کرد: امیدواریم طبق برنامه زمان بندی شده به سرانجام برسد.

استاندار لرستان به چهار بانده کردن جاده این شهرستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه اعتبارات خوبی دارد و فعال است، امیدواریم در آینده بتوانیم این جاده را چهار بانده کنیم.

وی یادآور شد: دو مورد فعالیت اقتصادی گاوداری توسط بنیاد مستضعفین و برکت در دست پیگیری هستند که قرار است ایجاد شوند؛ ظرفیت آنها پنج و دو هزار راسی است که امیدواریم به موقع انجام و مشکل خاصی در این رابطه به وجود نیاید.

دکترخادمی خاطرنشان کرد: البته برای برخی از خواسته‌های به حق شهرستان هنوز برنامه‌ای نداریم که به دلیل انجام نشدن مطالعات آنها به صورت کامل است. ولی بهسازی معابر روستایی و تسریع در گازرسانی به روستاها جز برنامه‌هایی است که انجام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه سکوی تماشاگران امسال پول گذاشته شده و اعتبار نیز دارد، اظهار داشت: همچنین تاکید شده که سریعا کار آن شروع شود و باید ظرف مدت معقولی، تا تابستان سال آینده و هفته دولت به اتمام برسد که در این رابطه مشکل خاصی وجود ندارد.

استاندار لرستان پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب نورآباد را پروژه بزرگی عنوان کرد که نزدیک ۴۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد و گفت: این طرح امسال در ردیف پیوست نزدیک دو میلیارد اعتبار دارد و باید تلاش کنیم که در بودجه ۹۷ برای آن ردیف بگیریم ضمن اینکه پیمانکار هم اکنون در آن کار می‌کند.

وی ادامه داد: برای اتمام این پروژه نمی‌توانیم زمان تعیین کنیم و بستگی دارد که چقدر بودجه در سال آینده بتوانیم با تلاش و پیگیری ما و نمایندگان به ویژه شهرستان برای آن بگیریم. عملا با اعتبارات فعلی نمی‌توان زمان دقیقی برای اتمام پروژه تعیین کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه سکوی تماشاگران نیز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که بخشی از آن تخصیص داده شده است، عنوان کرد: این طرح باید به اتمام برسد برای همین پیمانکار به زودی و ظرف یک یا دو هفته اخیر انتخاب و کار آن شروع خواهد شد.

دکترخادمی با اشاره به اختلاف با کرمانشاه در رابطه تقسیم مرزی چشمه آب گرم این شهرستان گفت: ستادی در وزارت کشور به ریاست معاون سیاسی وزیر کشور هست که یکی از وظایف آن حل و فصل اختلافاتی بوده که در رابطه با تقسیمات کشوری وجود دارد. در این رابطه موضوع را به ستاد اطلاع خواهیم داد که قبلا ارجاع و جلساتی نیز برگزار شده است؛ استان کرمانشاه و ما دفاعیات خود را ارائه می‌دهیم و ستاد تصمیم نهایی خواهد گرفت که از طریق وزیر اعلام خواهد شد.

وی گفت: هنوز در این دوره که من بوده‌ام جلسه‌ای تشکیل نشده و اعلامی نداشته‌ایم.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 781904
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.