به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی عصر چهارشنبه در نشست شورای بانک های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل این استان به عنوان یک مجموعه واحد باید با همکاری یکدیگر برای افزایش رفاه و بهبود معیشت مردم و رشد اقتصادی و رونق تولید استان بکوشند.
وی افزود: اولویت مهم دولت دوازدهم ایجاد اشتغال و رونق تولید است و دغدغه مسئولان اجرایی و بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد نیز باید رفع معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالیت بانک های عامل این استان با توجه به وضعیت اقتصادی نه چندان مطلوب کشور و پایین بودن درآمد و پس انداز مردم استان تا حدی دشوار شده که این چرخه معیوب نیازمند اصلاح اساسی است.
احمدی با اشاره به اینکه بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد نباید بنگاه داری کنند، عنوان کرد: پول پاشی توسط بانک ها سبب ایجاد تورم می شود و باید از چنین امری در استان پرهیز کرد.
وی ابراز داشت: هیچ کاری خارج از قانون و یا دستورالعمل بانک مرکزی از بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد خواسته نمی شود و هر کدام از بانک های استان نیز که برای پرداخت تسهیلات کم کاری کنند این امر به اطلاع مسئولان مربوطه در مرکز رسانده می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان برنامه و بودجه این استان از محل اعتبارات پژوهشی استان مبلغی را به راستی آزمایی و بررسی نتایج تسهیلات اعطایی از محل اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه سال 1395 به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اختصاص دهد.
احمدی اظهار داشت: اعتبار 693 میلیارد ریالی اختصاص یافته به کهگیلویه و بویراحمد از محل تبصره 26 قانون بودجه سال 1395 فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی استان است که باید استفاده بهینه ای از آن شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.