به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه در یاسوج اظهار داشت: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها در استان مایه خرسندی بوده و آنچه باید از این محافل نورانی آموخت گسترش امور قرآنی و تعمیق هر چه بیشتر شناخت مردم نسبت به کتاب الهی قرآن است.
وی افزود: قرآن کریم هدایت کننده و حیات بخش مسلمان بوده و یکی از اهداف مهم برگزاری این مسابقات نیز ترویج بیش از پیش فرهنگ غنی قرآنی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های ارزنده‌ای در راستای نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در کشور و این استان انجام شده که باید استمرار یابد.
احمدی عنوان کرد: باید آموزه‌های قرآنی هر چه بیشتر در زندگی مسلمانان ساری و جاری باشد و حضور قاریان ایران در عرصه‌های بین المللی نیز نشان دهنده ظرفیت چشمگیر جوانان کشور برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
وی ابراز داشت: می‌توان از ظرفیت والای قرآن کریم در راستای تمدن سازی و ساختن نظام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای بشریت استفاده مناسب کرد.
پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه منطقه چهار کشور با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، بوشهر، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری روز گذشته /چهارشنبه/ در یاسوج مرکز این استان آغاز شد و امروز /پنجشنبه/ نیز به پایان رسید.
تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات 300 نفر در رده‌های سنی کودکان زیر 16 سال و بزرگسال بوده و در 2 گروه مردان و زنان با یکدیگر رقابت کردند.
افراد شرکت کننده در این مسابقات شامل کارکنان قوه قضائیه استان‌های منطقه چهار کشور، همسران و فرزندان آنان بوده و در رشته‌های حفظ کل، حفظ جزء، حفظ موضوعی، تفسیر، ترتیل، تحقیق و صوت لحن به رقابت پرداختند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.