به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی عصر چهارشنبه در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در بیت امام جمعه خرم آباد افزود: نباید بگذاریم دانشگاه ها به سمت افکار غربی و لیبرالیسم سوق داده شوند.
وی نظارت آموزش عالی کشور و آموزش و پرورش را از دیگر مسئولیت های کمیسیسون آموزش و تحقیقات مجلس دانست و اظهار کرد: نظارت بر این 2 دستگاه اساسی و پرحجم موجب سلامت جامعه می شود چراکه در صورت سلامت مراکز آموزشی، جامعه نیز سالم است.
امام جمعه خرم آباد گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید نسبت به پیشرفت علمی حساسیت نشان دهد و با صلابت از پیشرفت علمی کشور دفاع کند.
وی افزود: استکبار جهانی پیشرفت علمی را نشانه گرفته و دلیل عدم موفقیت دشمن، پیشرفت علمی کشور است.
آیت الله میرعمادی نظارت بر سلامت دانشگاه ها را از دیگر وظایف کمیسیون آموزش مجلس دانست و اظهار کرد: هنگام تهیه سند تحول آموزش و پرورش سندی دیگر به نام 2030 علم شد که نظارت مجلس بر این موضوع بسیار مهم است.
وی افزود: نباید بگذاریم دانشگاه ها به سمت افکار غربی و لیبرالیسم سوق داده شوند.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: برخی از طرح‌ ها به طور دائم در نظام تعلیم و تربیت تشویش ایجاد می کنند، یک نظام تربیتی با فکر و اندیشه باید برای مدتی دارای ثبات باشد نه اینکه سالانه تغییراتی داشته باشد.
وی افزود: داشتن مدارس کپری و نامناسب در لرستان در شان نظام آموزش و پرورش نیست و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی باید نظارت کند.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیشرفت علمی کشور گفت: قدرت فکری و اندیشه بالاترین قدرت است لذا باید این قدرت را در کشور افزایش دهیم تا هیچ کشوری قدرت مقابله با ما نداشته باشد.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.